3.5 cm piepschuim onder alle dakpannen toch isoleren met pir?

Graag je hulp, 3.5 cm piepschuim onder dakpannen kan ik toch van binnenuit isoleren met Pir?
Ik begrijp dat dit best ingewikkeld is en dat ik minimaal 2 cm tussen het dakbeschot en de pir moet houden en.moet kiezen voor pir met folie maar kan er dan genoeg geventileerd worden of moeten we gaten boren in het dakbeschot? Dit wil ik liever niet maar wil ook graag de hogere rd waarde. Het piepschuim verwijderen is geen optie. Heb je nog goede tips? Onze zolder bezorgt me slapeloze nachten 😞

20250214_141733.jpg

20250214_141721.jpg

20250214_141626.jpg

20250214_141603.jpg

Laatst bewerkt:
Als ik het simuleer zijn er mogelijkheden. Hoe dik wil je het aanbrengen aan de binnenzijde van het dakbeschot. Toch wel PIR/PUR met een aluminium cachering. Die ruimte van 2 cm daar doe ik niet aan.
Heb het idee dat er bij jouw geen piepschuim ligt. Voor mij is het een PUR.

Hai bedankt voor je reactie we willen met dubbelzijdig aluminium pir 12 cm gaan plaatsen en 2 cm tussen dakbeschot en de pirplaten. Helaas is het niet te doen om over het hele dak het piepschuim te verwijderen. Het ligt blauwe piepschuim ligt onder alle dakpannen. :(

Helaas is het niet te doen om over het hele dak het piepschuim te verwijderen. Het ligt blauwe piepschuim ligt onder alle dakpannen.
Waarom wil je dat schuim weghalen het kan blijven liggen.
Die ruimte van 2 cm daar doe ik niet aan.
Zolang er nergens een goede uitleg te lezen is simuleer ik de constructie zonder die ruimte dus aansluitend tegen het dakbeschot.
Ik vermoed dat deze theorie nog uit die tijd komt dat isolatie met een dubbele laag aluminium nog niet bestond. Daarbij hout en piepschuim laten vocht door. Niet veel maar toch.

Dankjewel fijn dat er mensen reageren:) maar ...bedoel je dat ik het toch gelijk tegen het dakbeschot moet plaatsen dus zonder de zg 2 cm afstand van dakbeschot zodat er zeg maar een stilstaande lucht van 2 cm is tussen dakbeschot en pirplaat? En zal ik dan over de pirplaten nog een dampdichte of klimaatfolie plaatsen en dan afwerken met gips?

Alvast superbedankt voor het welkome advies Eefke

Hoe netjes ligt het piepschuim op het dak?
Vaak ligt het erop met kieren e.d.
Als je dan met PIR goed dampdicht werkt dan zit je goed.

Dampdichte folie is niet nodig, wel de naden met flexibele pur vullen en met aluminiumtape afplakken

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via