Ik zag dat precies dezelfde vraag al eerder was gesteld maar ik vond er geen afdoende antwoord. Op mijn zelfgebouwde houtopslag heb ik een paar stukken bitumen golfplaat gelegd. Omdat dit vrij slap spul was is het me niet goed gelukt om de zaagsnedes schuin te maken, m.a.w. doordat de platen schuin aflopen (ongeveer 15 graden) zitten op de 'toppen' van de golven kieren van ongeveer 1,5 cm.
Nu begrijp ik uit een folder van een bouwmarkt dat ik 2 opties heb:
1) bitumineuze afdichtingskit, of
2) bitumenband die met kit wordt vastgezet.
Kan ik 1,5 cm ruimte opvullen met die kit of moet ik daar echt die band voor gebruiken? En hoe krijg ik die band mooi, d.w.z. aan de bovenkant mooi horizontaal en aan de onderkant meegolvend met de golfplaat? Is die band zacht en plooibaar genoeg? Moet ik e.e.a. met een brander verhitten? (dat zie ik niet zo zitten namelijk)
Uiteindelijk wil ik het dakje afmaken met een beschermende afstrooilaag, om precies te zijn een anti-uv leislag, vooral omdat me dat wel mooi leek. Iemand ervaring met dat spul?
Dank alvast!
Nu begrijp ik uit een folder van een bouwmarkt dat ik 2 opties heb:
1) bitumineuze afdichtingskit, of
2) bitumenband die met kit wordt vastgezet.
Kan ik 1,5 cm ruimte opvullen met die kit of moet ik daar echt die band voor gebruiken? En hoe krijg ik die band mooi, d.w.z. aan de bovenkant mooi horizontaal en aan de onderkant meegolvend met de golfplaat? Is die band zacht en plooibaar genoeg? Moet ik e.e.a. met een brander verhitten? (dat zie ik niet zo zitten namelijk)
Uiteindelijk wil ik het dakje afmaken met een beschermende afstrooilaag, om precies te zijn een anti-uv leislag, vooral omdat me dat wel mooi leek. Iemand ervaring met dat spul?
Dank alvast!