Vanwege de intergratie van een FinOven met waterregister in het verwarmingsysteem, heb ik een 3/4" terugslagklep gemonteerd in het laatste deel van de aanvoerleiding. Achter de terugslagklep zitten nog 2 radiatoren, beide aangesloten met resp. 8 meter dunwandige 15 mm buis en de andere met 12 meter Unincore 16 mm.
Na in bedrijfname werd de 2e verwarming niet warm. Deze 2e verwarming is een "moderne" 2 plaats radiator met gecombineerde onderaansluiting en thermostaat-afsluiter.
De ander verwarming ( conventioneele ribbenverwarming) heeft ook een thermostaat afsluiter.
Beide aansluitingen komen op vrijwel hetzelfde punt van de hoofdleiding.
- Waarom wordt de 2e radiator niet warm?
- Is er zo'n groot verschil in leidingweerstand?
- De pomp heeft een opvoerhoogte van 50 meter (Nefit HR 45 ketel)
Ik zou natuurlijk de leidingweerstand over de 2e radiator kunnen meten, doch dan moet ik wel manometeraansluitingen maken.....
Zijn er andere opties?
Pigion
Na in bedrijfname werd de 2e verwarming niet warm. Deze 2e verwarming is een "moderne" 2 plaats radiator met gecombineerde onderaansluiting en thermostaat-afsluiter.
De ander verwarming ( conventioneele ribbenverwarming) heeft ook een thermostaat afsluiter.
Beide aansluitingen komen op vrijwel hetzelfde punt van de hoofdleiding.
- Waarom wordt de 2e radiator niet warm?
- Is er zo'n groot verschil in leidingweerstand?
- De pomp heeft een opvoerhoogte van 50 meter (Nefit HR 45 ketel)
Ik zou natuurlijk de leidingweerstand over de 2e radiator kunnen meten, doch dan moet ik wel manometeraansluitingen maken.....
Zijn er andere opties?
Pigion