Hallo,
De radiatoren van mijn CV-installatie zijn voorzien van voetventielen. Deze ventielen kunnen open en dicht gedraaid worden met behulp van de kunststof deksel door deze deksel omgekeerd op het ventiel te plaatsen. Tevens lijkt het mogelijk om met een inbussleutel 3 de weerstand in te stellen (voorinstelling via regel conus).
Het vreemde is echter dat bij alle radiatoren de regel-conus volledig dicht is gedraaid, terwijl de radiatoren wel heet worden. Als ik de regel-conus te ver open draai komt er water uit. Het zijn al oude ventielen (ca. 1997) dus er is geen informatie meer over te vinden. Ook de fabrikant heeft bij navraag geen documentatie meer.
Is er iemand bekend met deze voetventielen en is het normaal dat ze bij volledig dichtgedraaide regel-conus nog steeds behoorlijk wat water doorlaten (dusdanig dat de radiatoren gewoon heet worden) en is het normaal dat er bij het (te) ver opendraaien (ca. 3 slagen) water uit loopt?
De buitenste ring op de foto hieronder kan worden verdraaid met de deksel. Het middelste deel dus met inbussleutel 3 (of speciaal gereedschap).
De radiatoren van mijn CV-installatie zijn voorzien van voetventielen. Deze ventielen kunnen open en dicht gedraaid worden met behulp van de kunststof deksel door deze deksel omgekeerd op het ventiel te plaatsen. Tevens lijkt het mogelijk om met een inbussleutel 3 de weerstand in te stellen (voorinstelling via regel conus).
Het vreemde is echter dat bij alle radiatoren de regel-conus volledig dicht is gedraaid, terwijl de radiatoren wel heet worden. Als ik de regel-conus te ver open draai komt er water uit. Het zijn al oude ventielen (ca. 1997) dus er is geen informatie meer over te vinden. Ook de fabrikant heeft bij navraag geen documentatie meer.
Is er iemand bekend met deze voetventielen en is het normaal dat ze bij volledig dichtgedraaide regel-conus nog steeds behoorlijk wat water doorlaten (dusdanig dat de radiatoren gewoon heet worden) en is het normaal dat er bij het (te) ver opendraaien (ca. 3 slagen) water uit loopt?
De buitenste ring op de foto hieronder kan worden verdraaid met de deksel. Het middelste deel dus met inbussleutel 3 (of speciaal gereedschap).