Waarom lekt het zoveel?

De koppeling zelf lekte. Vervangen. Nu lekt het bij het schroefdraad. Teveel teflontape erop? Ik kreeg hem nu niet helemaal in de .... Hoe heet dat verbindingsstuk?

Maar hoeveel teflon moet er op. Het lijkt per schroefdraad te verschillen..
17258868799074958010547170297718.jpg




17258868447138238315920198828806.jpg
 
Poging drie. Weer lekt het op die koppeling. Ik kreeg hem er bijna helemaal in. En toch komt er water door de teflon omhoog.

Net boven het zwarte waar die in dat koppelstuk draait. Daar komt het er door. Kan niet vaster gedraaid worden.

Moet dit dan met een rubber ipv teflon?
17258875520786200043376907915544.jpg
 
Is deze bus wel geschikt voor deze toepassing? Het ziet eruit alsof je iets gekozen hebt op basis van "Het past in elkaar, dus het zal wel goed zijn".

Ik zie een puntstuk, een bus, een verloopnippel en vervolgens een gewapende slang.
Een ander puntstuk zou eea makkelijker maken...
 
Rare manier van koppelen die sok is recht draad en de puntstuk is conisch
Het tape is ook niet diep in draad getrokken.
En de slang aan sluiting is recht draad.
1725893166166.png

je kunt door die sok ook niet vaster krijgen
Naamloos.jpg

Je had net zo goed een neusstuk1/2 x 3/8 vlak kunnen nemen
1725893969855.png
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dimkal
ik zou alle koppelingen weglaten en vanaf de meerlagenbuis of tyleen meteen een puntstuk nemen naar 3/8 zodat hier het flex slangetje direct op kan.
De koppelingen die u nu gebruikt zijn conisch en recht schroefdraad door elkaar vandaar dat u dit ook zover in elkaar gedraaid krijgt zonder problemen
 
Okay ik durf het bijna niet te zeggen maar deze oplossing lijkt tot dusver lekvrij.

Dat van het verschillende schroefdraad zal denk ik het probleem zijn geweest.

17259543595396752318442880151204.jpg


Is er dan iets mis met mijn stopkraan verbinding? Of het elteflongebruik? Want die lekte ook met een druppeltje... Zag ik net..

17259544238633117089767757944661.jpg


17259544494826286226649994700877.jpg
 
Op tekening in #11 kan je rode streep is conisch bv jou stopkraan of muurplaat.
en eerste tekening zie je dat ie beetje afdicht op de punt voor.
Is ie conisch elk dan zit in allee draad tape.
-----------------------
Foto hier onder zie je een dubbele nippel 1/2 conisch heet ook meer draad.
Naamloos.jpg
 
Je moet een knel T-stuk 15mm-1/2"binnen-15mm gebruiken dan is het in één keer opgelost.
Het T-stuk wat er nu zit verwijderen en de nieuwe in plaats daarvan plaatsen.
De verloop past daar dan weer in.
 
@Ronny. Het betreft meerdere punten waar ik met schroefdraad een verbinding heb gemaakt.

Het is wel recht draad, dus het zit hem dan in de teflon. Ik heb nu een dikkere teflon, 0,1 mm

Maar als ik bijvoorbeeld deze terugkeer klep eraf draai, en de teflon is helemaal naar achteren gedrukt zoals op de foto? Heb ik dan teveel gebruikt? Ik ga wel de goede kant op.

En hoe krijg ik de kraan precies naar beneden wijzend? Of ik blijf draaien tot hij niet verder kan en hij wijst niet naar beneden, of ik moet eerder stoppen met draaien.

Zie ook andere foto. Zelfde probleem. Beide problemen.
1726483567106292481620478553667.jpg


17264834679554400420996845335308.jpg

En nog een aanvullende vraag. Als het schroefdraad beperkt is. Hoe moet de teflon er dan op? Over de achterkant heen? Zoals ik nu heb? Want het mag niet over de voorkant. Of moet ik het smaller trekken. En tot de achterkant doen?
17264842153145712533171830651740.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je moet eerst de schroefdraad ruw maken door b.v. met een ijzerzaagje de schroefdraad rondom
te beschadigen. Daarna draai je goed strak voldoende tape er omheen en dan draai je alles goed vast.
De kunst is daarbij om niet teveel maar zeker ook niet te weinig materiaal te gebruiken, dat is even oefenen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu