Vloerverwarming is extreem traag

Hoi wij hebben de vloer verwarming als hfd verwarming voor ons huis. Het systeen is extreem traag meer als 3 uur om 1 graad te verwarmenen. Gevolg is dat we de kachel 24/7 op 22 moeten zetten om het aangenaam te maken.
Gas rekening is dan ook hoog.
Ben al een tijd aan het prutsen om het goed te krijgen. De ketel is in paar sec heet maar krijg de warmte om de een of andere rede de vloer niet in.

Systeen is als volgt opgebouwd.
Primair. Intergas hr eco 36 aangesloten op warmte wisselaar en drukvat 0.5 bar.
Secundair 6 groeps (tyleen buis) vloer blok met pomp. Aangeloten op warmtewisselaar.

Vloerbuizen zijn doorgespoeld. Ww wiselaar is schoon. Stroming in ww is tegengesteld.

Als er vraag is, verwarmt de ketel het primare systeen in 20 seconde naar 50 graden. Ketel gaat uit en blijft rondpompen en gaat na 3 min weer aan. (Zo ingesteld) Ww is dan bloed heet. Echter de leidingen naar vv komen niet verder dan koud/lauw.( In 20 uit 21) Het lijkt dat hier bijna geen stroming is.
Kan het zijn dat het systeem hydraulisch neutraal is¿ en zou een grotere ww helpen?

Kom er zelf niet echt uit. Als iemand me opweg kan helpen zou ik zeer blij zijn.
 
Ben ook benieuwd naar een foto. Inderdaad is 20/21 graden voor de vloer te koud. Nu warmt het te traag op, maar in de winter houd je het niet warm genoeg.

Weet je of het ooit wél naar behoren heeft gewerkt? En is er sindsdien wat veranderd?

Wordt die warmtewisselaar warm?
Warmtewisselaar koud: probleem met doorstroming CV water ketel -> warmtewisselaar. Staat een kraan dicht?

Warmtewisselaar warm: dan nagaan wat ervoor moet zorgen dat er stroming komt tussen de warmtewisselaar en je vloer(set).
 
Hoi van dijk, platen wisselaar wordt bloed heet, 48 graden. maar de warmte gaat niet naar de vloerset, aanvoer cv/vloerset is niet veel warmer dan instroom van uit de vloerset naar cv. probleem zit in het transport van de ww naar de vloer set.
 
Het lijkt een actieve set te zijn, dat is simpel te controleren draai alle vloerkranen dicht dan zal de verdeler warm moeten worden.

Is dat het geval dan zou of de pomp stuk kunnen zijn en niet voldoende opbrengst kunnen hebben, of de slangen zijn niet ingeregeld waardoor deze een te lage weerstand hebben, resultaat is stroming door de vloer maar niet op de wissellaar.

Thermosstaatkraan kan inwendig vast zitten, kop verwijderen en kijken of de boel dan wel heet wil worden.
 
De pomp krijgt het water nooit via de wisselaar rond gepompt.
De unit is later voorzien van deze scheidingswisselaar.

Met een truk is de pomp wel zuigend te maken, zonder deze truk zal er nog een pomp geplaatst moeten worden om het water via de wisselaar naar de unit te brengen.

Alleen het water in de vloer slangen zal goed worden verplaatst met een heel klein beetje suppletie water uit de wisselaar.

De wisselaar heeft te veel weerstand in het circuit aan de unit zijde.
 
Hoi cvolieboy, volgens mij is de ww idd een aantal jaar na de bouw er tussen geplaatst, ( waren problemen met stukgaan van de cv installaties is toen in de hele buurt vervangen)
ben erg benieuwd naar wat je truck dan is om dit werkend te krijgen :>


Ik ga het weekend de thermostaat kraan testen en de pomp proberen te vervangen voor een a label, (als dat oude ding los komt), en meteen alles doorspoelen. en dan kijken wat hij gaat doen.

Zit nog even te twijfelen of ik ook de platen wisselaar zal vervangen voor een zwaarder model, zit nu een standaard koperen wisselaar van 10 platen op, maar ze zijn ook te koop van rvs met 20, 30 of nog meer platen, deze zouden resp per 10 platen 22 kw moeten kunnen overdragen. ( 10 /22 kw ; 20 / 44 kw etc) vraag me alleen af of dit de oplossing is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via