Allereerst geweldig dat er een forum als dit bestaat, en de mensen erachter natuurlijk die iedereen geduldig antwoord geven.
Ik heb al lopen zoeken maar een rechtstreeks antwoord op mijn vraag kan ik, zo snel, niet vinden.
Het gaat om een Nefit ecomline HR die al aardig op leeftijd is...
In September hebben we de ketel een andere plek gegeven, van de benedenverdieping in huis naar de bovenverdieping in de schuur.
Mijn vriend geeft aan in de ketel nix veranderd te hebben, maar na een paar weken begon elke keer alles te trillen.
Na wat zoekwerk bleek dit op te houden als we het palletje van de motor van de driewegklep omzetten.
Gisteren hebben we dan ook de cartridge vervangen en de koperen plaatjes van de contactjes in het motortje schoongemaakt, alles leek weer te werken zoals het hoort, maar nu begint het weer..
Nu heb ik(weer) wat op het I-net rondgespeurd en blijkt dat de inlaat en uitlaat verwisseld zijn dus de afvoerbuizen van alle verwarmingsplaten worden eerst warm en dan pas de aanvoer...
Maar nu ik terug aan het zoeken ben lijkt dit dus in de ketel al mis te gaan, hier zit een buis met een blauwe ring die als eerste warm wordt en een buis met een rode ring die koel blijft..
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
In de ketel heeft mijn vriend dus nix veranderd, zegt hij...
Ik heb al lopen zoeken maar een rechtstreeks antwoord op mijn vraag kan ik, zo snel, niet vinden.
Het gaat om een Nefit ecomline HR die al aardig op leeftijd is...
In September hebben we de ketel een andere plek gegeven, van de benedenverdieping in huis naar de bovenverdieping in de schuur.
Mijn vriend geeft aan in de ketel nix veranderd te hebben, maar na een paar weken begon elke keer alles te trillen.
Na wat zoekwerk bleek dit op te houden als we het palletje van de motor van de driewegklep omzetten.
Gisteren hebben we dan ook de cartridge vervangen en de koperen plaatjes van de contactjes in het motortje schoongemaakt, alles leek weer te werken zoals het hoort, maar nu begint het weer..
Nu heb ik(weer) wat op het I-net rondgespeurd en blijkt dat de inlaat en uitlaat verwisseld zijn dus de afvoerbuizen van alle verwarmingsplaten worden eerst warm en dan pas de aanvoer...
Maar nu ik terug aan het zoeken ben lijkt dit dus in de ketel al mis te gaan, hier zit een buis met een blauwe ring die als eerste warm wordt en een buis met een rode ring die koel blijft..
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
In de ketel heeft mijn vriend dus nix veranderd, zegt hij...