Ik wissel ieder najaar en voorjaar van 6 auto's de wielen naar winter/zomerbanden. Dat doe ik nu met een goedkope slagmoersleutel met snoer. Best een zwaar ding en je pakt hem er niet snel even bij voor andere montage werkzaamheden.
Nu heb ik al het accu gereedschap van het Japanse merk met het LXT platform. Daar zou ik een slagmoersleutel van willen kopen.
De goedkoopste versies hebben koolborstels en kunnen 190Nm aan en naar mate het duurder wordt, wordt het brushless en lopen de maximale aandraaimomenten ook op tot honderden Nm's.
Maar wat zou ik nodig hebben voor wielenwissels? Meer dan 120 Nm komt niet voor bij de betreffende auto's maar ook al zet je ze op moment vast dan gaan ze in de loop der tijd volgens mij wel vaster zitten. Losdraaien kost dan meer dan 120 Nm lijkt me.
Ik stel me zo voor dat je de wielen met de sleutel aandraait tot hij begint te ratelen en dan direct stopt om hem dan met de momentsleutel aan te trekken (doe ik met de huidige slagmoersleutel ook). Losdraaien zou wel helemaal met d'r slagmoersleutel moeten kunnen.
Wie heeft tips voor waar op te letten?
Nu heb ik al het accu gereedschap van het Japanse merk met het LXT platform. Daar zou ik een slagmoersleutel van willen kopen.
De goedkoopste versies hebben koolborstels en kunnen 190Nm aan en naar mate het duurder wordt, wordt het brushless en lopen de maximale aandraaimomenten ook op tot honderden Nm's.
Maar wat zou ik nodig hebben voor wielenwissels? Meer dan 120 Nm komt niet voor bij de betreffende auto's maar ook al zet je ze op moment vast dan gaan ze in de loop der tijd volgens mij wel vaster zitten. Losdraaien kost dan meer dan 120 Nm lijkt me.
Ik stel me zo voor dat je de wielen met de sleutel aandraait tot hij begint te ratelen en dan direct stopt om hem dan met de momentsleutel aan te trekken (doe ik met de huidige slagmoersleutel ook). Losdraaien zou wel helemaal met d'r slagmoersleutel moeten kunnen.
Wie heeft tips voor waar op te letten?