Taatsdeur laten plaatsen, maar komt niet opdagen voor de afwerking. Zelf doen?

We zijn volop aan het verbouwen en hebben de balustrade, trapleuningen en taatsdeur laten plaatsen.

De afsluit doppen van de trap en de afwerking van de taatsdeur zou hij dinsdag komen doen en toen is hij niet komen opdagen. Ik heb nog wel contact gehad en nu zou hij vandaag komen wegens drukte. Nou 3x raden.. ik ben bang dat ik zo stom ben geweest dat ik 2x voor niks heb zitten wachten en ook al betaald heb. Ik zag op internet dat de dopjes om de trapleuningen af te werken wel online te bestellen zijn, maar ik weet niet of dit zelf te monteren is (zie foto's, 2 van die stalendingen moeten tegen het glas aan in de deur). Liever niet natuurlijk, maar ik ben bang dat we opgelicht zijn en ik ben bang dat ik ook geen geld kan terug vorderen.



20250221_203954.jpg



1740761994016568139322060607507.jpg

20250228_152113.jpg
 
Functioneert de deur?

Dat is belangrijker dan de afwerking.
Ook nog geen afwerking gaan doen als de basis niet goed is.
En ik zou me nog even gaan zorgen maken, drukte en griepseizoen bij elkaar is geen goeie combi.

Weet je het merk van de deur? Dan is er op de website van de fabrikant vast info en onderdelen te vinden.
 
De deur zelf is fantastisch. Echt een mooie zware deur. Maar de communicatie is vanaf het begin al waardeloos sn we hadden brons glas besteld, maar er is rookglasgeleverd. Ze zouden in de eerste week van februari komen. Toen hoorde ik van 1 februari tot halverwege februari niks meer. Ook niet als ik zelf belde of mailde. Ineens was er wel een datum, toen was het glas gebroken en kwam hij een dag later. Vervolgens klaagde de monteur ook over zijn planner qua communicatie, maar nu komt hij zelf tot 2x toe niet opdagen en laat hij ook niks meer horen. En ik ben zo naïef geweest om wel al te betalen, omdat ik medelijden had met de monteur. Hij heeft inderdaad veel te veel werk. Maar even af bellen of terug appen is een kleine moeite. Ik wacht ook een hele dag.

Het is geen merk, maar allemaal maatwerk staal.
 
In het algemeen: niet 100% betalen, maar bijvoorbeeld 80% als de deur erin zit en de rest als het echt helemaal klaar is.
Maar daar is dit forum verder niet voor.

Als je zelf iets wilt dan ook details foto's maken.
En dan nog wordt het lastig, want met 2 strips en een foto van een deur kunnen we weinig.
Ik zou nog wel even afwachten hoor.
Wat er nog moet gebeuren, dat is het werk niet en zou het bedrijf wel hun goeie naam kosten.
 
Maar nu kunnen we toch ook niks? 2 dagen voor niks staan wachten, geen afbericht en geen reactie op mailtjes, appjes en telefoontjes.

En ja het was dom om alles te betalen, maar hij was 21.00 uur in de avond 'klaar', baalde ook keihard van z'n opdrachtgever en zou het afgelopen dinsdag af maken. We hadden medelijden en zijn te goed van vertrouwen geweest.
 
Die doppen tik je er normaal in met een rubber hamer, eventueel kan je ze lijmen met polymeerkit.
De strips, geen idee waar en hoe die dan moeten.

Maar....
Jij doet geen zaken met de monteur, maar met zijn opdrachtgever, hij heeft een planner, die moet hem inplannen anders heeft hij geen tijd ingepland om bij jouw het af te maken.
Ik denk dat je niet bij de monteur moet zij maar bij het bedrijf dat jij de opdracht hebt gegeven.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via