Hi,
Mijn volvo xc60 kan opladen via een thuislaadkabel. Die plug je gewoon in een geaard stopcontact en de rest gaat vanzelf. Dit stopcontact heb ik in de garage, alleen wanneer ik de auto op de oprit wil opladen dan is het snoer aan de korte kant, en de deur van de garage moet open blijven. Niet handig dus.
Ik wil dit oplossen door een buiten WCD te maken. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips of adviezen.
Ik heb niet veel verstand van elektra dus wellicht gaat onderstaande vlieger helemaal niet op, maar dat hoor ik dan graag. Dan schakelen we gewoon een professional in.
Huidig stopcontact in de buurt:
Bovenstaand stopcontact is al verlengd naar een nieuw stopcontact (5 meter verderop - zie kabelgoot). Dit extra stopcontact heeft alleen een vliegenlamp aangesloten. Verder zit er halverwege de afsplitsing nog een buitenlamp een beveiligingscamera aangesloten. Allemaal niet hele grote energievreters, maar toch het benoemen waard.
Momenteel laad ik de auto dus op via dit stopcontact (met de deur van de garage dus open). Dit gaat prima.
De laadkabel van de auto die ik gebruik is deze:
Die heeft dus halverwege de draad een omvormerachtig ding (sorry, weet geen betere naam)..
Eigenlijk zou ik dus een aansluiting willen maken vanaf dit stopcontact naar een stopcontact op de gevel, en dan bovenstaande kabel op de buiten WCD aansluiten (zodat de deur dus dicht kan blijven).
Op onderstaande foto zie je wat ik bedoel:
Ergens heb ik gelezen dat het beter, wellicht noodzakelijk??, is dat de lader direct in een stopcontact gaat en dus niet via een soort verlengoptie gaat. Klopt dit?
Verder zou ik nog willen weten of het uberhaubt mogelijk is mbt stroomgebruik etc.
De auto gegevens erbij:
De accu van de Volvo XC60 T8 Twin Engine heeft een capaciteit van 10,4 kWh. De lader in de auto laadt via 1 fase met maximaal 16A. Welk soort laadstation voor de Volvo XC60 T8 Twin Engine? De Volvo XC60 heeft aan autozijde een aansluiting Type 2 en kan als gezegd laden via 1 fase met 16 ampère.
Alle tips zijn welkom, ook als dit beter door een professional gedaan moet worden (desnoods via een andere route direct op een groep in de meterkast oid).
Alvast vriendelijk bedankt!
Mijn volvo xc60 kan opladen via een thuislaadkabel. Die plug je gewoon in een geaard stopcontact en de rest gaat vanzelf. Dit stopcontact heb ik in de garage, alleen wanneer ik de auto op de oprit wil opladen dan is het snoer aan de korte kant, en de deur van de garage moet open blijven. Niet handig dus.
Ik wil dit oplossen door een buiten WCD te maken. Ik ben erg benieuwd naar jullie tips of adviezen.
Ik heb niet veel verstand van elektra dus wellicht gaat onderstaande vlieger helemaal niet op, maar dat hoor ik dan graag. Dan schakelen we gewoon een professional in.
Huidig stopcontact in de buurt:
Bovenstaand stopcontact is al verlengd naar een nieuw stopcontact (5 meter verderop - zie kabelgoot). Dit extra stopcontact heeft alleen een vliegenlamp aangesloten. Verder zit er halverwege de afsplitsing nog een buitenlamp een beveiligingscamera aangesloten. Allemaal niet hele grote energievreters, maar toch het benoemen waard.
Momenteel laad ik de auto dus op via dit stopcontact (met de deur van de garage dus open). Dit gaat prima.
De laadkabel van de auto die ik gebruik is deze:
Die heeft dus halverwege de draad een omvormerachtig ding (sorry, weet geen betere naam)..
Eigenlijk zou ik dus een aansluiting willen maken vanaf dit stopcontact naar een stopcontact op de gevel, en dan bovenstaande kabel op de buiten WCD aansluiten (zodat de deur dus dicht kan blijven).
Op onderstaande foto zie je wat ik bedoel:
Ergens heb ik gelezen dat het beter, wellicht noodzakelijk??, is dat de lader direct in een stopcontact gaat en dus niet via een soort verlengoptie gaat. Klopt dit?
Verder zou ik nog willen weten of het uberhaubt mogelijk is mbt stroomgebruik etc.
De auto gegevens erbij:
De accu van de Volvo XC60 T8 Twin Engine heeft een capaciteit van 10,4 kWh. De lader in de auto laadt via 1 fase met maximaal 16A. Welk soort laadstation voor de Volvo XC60 T8 Twin Engine? De Volvo XC60 heeft aan autozijde een aansluiting Type 2 en kan als gezegd laden via 1 fase met 16 ampère.
Alle tips zijn welkom, ook als dit beter door een professional gedaan moet worden (desnoods via een andere route direct op een groep in de meterkast oid).
Alvast vriendelijk bedankt!