Remeha Quinta 28C rommel in CV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo heren specialisten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Wij hebben sinds 2009 een Remeha Quinta 28C en ik moet zeggen een prima apparaat.
Tot 2 dagen terug!
Ons dak zou worden voorzien van dakisolatie.
Op zich niet heel erg maar de buizen uit het dak trekken heeft nogal wat rommel doen neerdalen in onze woning.
Uitgaande wat ik heb kunnen zien in slaapkamer,badkamer en wc ga ik er van uit dat dergelijke rommel ook in onze Remeha is verdwenen.
Sinds dien doet de CV raar.
Als ik thermostaat s'morgens van 16 graden opschroef is de ketel 5uur bezig om het 21 graden te stoken.
5 uur gas slurpen is wat mij betreft niet goed voor Groningen..
Ik ben wat gaan lezen en ben uiteindelijk in C12 gaan spitten naar laaglast toeren van d ventilator.
deze staat op 12,wat ik heb begrepen op dit forum is dat 1200 rpm.
Mijn vraag naar 21 graden werkte voor dit incident prima,het was zo warm in huis waarna de temp. mooi modulerend op de juiste bleef.
Na het incident verwarmde de CV tot 18 graden rond de 60 graden en daarna rond de 30 graden .. tot 21 graden wat ingesteld stond op de thermostaat.
Ik heb nu het toerental op 1500 gezet en nu blijkt alles perfect te werken ..direct een hoge temp. bij vraag en mooi op temp houden.
Uiteraard wil niemand de problematiek erkennen maar ik zit toch met een CV probleem..
Wat kan hier aan de hand zijn en wat kan ik de monteur vertellen om tot een oplossing te komen?
Graag wat advies.
Ik heb een Honywell Modulerende thermostaat mocht dat van belang zijn.

Groet

Peter
 
Jij kan een monteur niets vertellen van wat hij al weet, een beetje monteur is prima in staat zijn eigen diagnose te stellen.

De ventilator is defect.
Bij starten moet de ventilator in toeren zakken, zodra de ketel dat ziet gaat hij in hooglast.
Zolang het lage toerental niet bereikt word blijft de ketel laag branden.
Door het minimale vermogen op te schroeven blijft de fan hoger draaien en kijkt de regeling niet meer naar de verlaging van het toerental en gaat dus direct naar hoogbranden.
 
The headhunter,

Dank voor de invulling en toelichting.
De situatie is van dien aard dat de monteur die vanmiddag op de stoep stond om e.e.a te repareren aangaf dat de ketel in orde was.
Deze monteur is van de woningstichting en neemt blijkbaar de zaak niet serieus.
Sterker nog ik kreeg een collega van hem aan de telefoon die aangaf dat laagbranden .. vergelijkbaar is met een auto ..als je 100 km per uur wil rijden ga je met een noodgang naar 80 km en daarna ga je langzaam naar 100 km.
Kortom hij gaf aan dat het heel normaal is dat een ketel 5 uur nodig heeft om de gewenste temp. te bereiken incl. bijhorende grote mond van deze persoon.
Ik ga uit van prutswerk als het gaat om diagnose te stellen in deze en vandaar de vraag op dit forum.
Het voelt een beetje als..er is schade maar niemand wil het probleem erkennen.
Ik weet voldoende en laat een expert komen om het probleem op te lossen, het vervolg is de rekening naar verantwoordelijke personen te sturen.
dank voor de info.

Groet

Peter
 
Wij beoordelen niet andermans werk. Zijn een forum voor klusser en het is niet de bedoeling dat u hier info ophaalt om een zaak te creëren tegen monteurs of woningstichting.

Lees forum regels. Wij zijn een klussers forum

Slotje aub.
 
Het gaat ook niet om een zaak.

Een fijne oplossing zou zeer welkom zijn.
En de manier waarop de dingen zijn gegaan zijn niet de beste te noemen,vandaar wat advies.
Dit advies is duidelijk,ik laat er iemand naar kijken die de problemen kan oplossen.

Maar mocht dat in strijd zijn met regels ..dat is niet de bedoeling, echter is het wel fijn om op een forum als deze meningen te horen van mensen met duidelijk verstand van zaken vandaar deze post.


Groet

Peter
 
Gewoon woningverenigingen blijven bellen als het niet werkt.
ZEKER geen parameters gaan veranderen.
Als woningverenigingen of monteur daar achter komt zou je wel eens een hele vette rekening kunnen krijgen.
 
Zoals al aangegeven wordt hier niet geoordeeld over uitgevoerde werkzaamheden, er zijn genoeg adviezen gegeven om de monteur terug te laten komen om zijn werk naar behoren uit te laten voeren.

We doen er nu een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via