Nippels desigradiator

Ik ben een design radiator aan het ophangen.

Nu wou ik de nippels met teflontape er in draaien, maar met geen mogelijkheid blijft dat goed zitten.

Ik heb de draad ook opgeruwd.

Het zijn schroefdraadnippels waar vervolgens de knelfittingen aan komen.

Kan ik niet beter een L*cktite gebruiken? Ik denk zelf aan de 577

Ik twijfel ook aan de doppen boven in, 1 dop is voorzien van een ontluchter.
Deze doppen zijn voorzien van een 0-ring. Zal dat voldoende zijn? Het leidingwerk heb ik zelf gemaakt van Up*nor en heb alle verbindingen met een elektrische tang afgeperst.
 
Nooit teflon tape of dergelijke gebruiken voor CV leidingen,
altijd hennep of iets anders wat daarvoor geschikt is.

Koppelingen met o-ringen kunnen prima afdichten zonder dichtmiddel
maar zelf gebruik ik daar altijd ook nog hennep bij.
(ben nog van de oude stempel :-))
 
Teflon draad kun je hiervoor ook heel goed gebruiken.
Wel van het merk dat al eerder genoemd is in het eerste bericht.
En de draad goed opruwen.
Dus niet even met een zaagje er langs aaien.
 
Waarom zou teflon niet gebruikt kunnen worden in cv installaties??
Het zal bij appendages die voorzien zijn van een rubber o ring afdichting niet nodig zijn, maar een expansievat of overstortventiel of welke andere schroefdraadverbinding kan naar mijn weten gewoon met teflon of hennep of iets anders wat hiervoor bedoelt is worden verpakt.
Het is maar net wat diegene prettiger werken vind.
 
Expansievat of overstort oké, omdat vooral de expansievaten vaak heel vast kunnen
komen te zitten wat problemen kan opleveren bij vervanging.
Maar ventielen en dergelijke zou ik daar nooit mee monteren.
Vraag het een willekeurige andere professional en die zal hetzelfde antwoord geven.
 
Teflon VS Hennep: Tsja, dat is een mooie discussie ;-)
Teflon heeft het voor mij altijd goed gedaan.

Maar goed, die ontluchter heeft niet zo'n lang stuk draad, iets er omheen draaien zal lastig zijn. Bij mij weten heeft zo'n ontluchter altijd een O-ringen ik heb nooit mee gemaakt dat deze lekte. Gepast vast draaien,te vast draai je alles kapot,ook de O-ring.
 
The headhunter schreef:
Foto van de onderdelen?

Zo even niet, maar het is heel simpel een draadbus, waar een losse moer op zit tegen een kraag. Die moer is dan weer voor de kraan/knelstuk Met een inbussleutel kun je de bus indraaien.

ik gebruik dan de groene tape. Deze zou volgens de installatie vakwinkel beter zijn dan gewone teflon.

Zodra ik de nippel in de radiator schroef blijft op een moment de tape staan en draai je de bus door.
Ik heb de tape beide kanten op geprobeerd want ik haal dat nog wel eens door elkaar....beide helpt niet.

Nu ben ik zelf meer van de voertuigentechniek en daar gebruikte ik wel eens het schroefdraadafdichtingsmiddel.
Lijkt me toch ook dat een radiator daar ook wel mee afgewerkt kan worden?
 
Kolmat fibre deal, werkt prima en achteraf bij te stellen.
Je moet je schroefdraad ruwer maken

Een radiator sluit je aan met een voet ventiel en het bijhorende conische koppeling.deze puntstukken hebben al een ruw oppervlak.
 
Toch graag een foto:

Zoveel opties zijn er niet, want dit hoort eenvoudig te gaan:
-de klusser doet iets verkeerd.
-de fabrikant heeft iets verkeerd gedaan.

Bij o-ringen niet gaan klungelen met andere middelen, als het niet volgens de voorschriften is aangesloten is de garantie weg.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via