Vraag:
Mijn nieuwe laadpaal heb ik zelf aangesloten met een 2,5mm2 kabel. Vanuit de groepenkast is dat ongeveer 5m.
Ik heb blijkbaar niet helemaal goed gelezen want in de installatiehandleiding van de laadpaal staat dat deze met 6mm2 kabel aangesloten moet worden. Nu kan ik me daar iets bij voorstellen als je op 32A gaat laden.
Mijn auto laadt echter slechts op 1 fase bij maximaal 16A. De laadpaal is overigens een 3-fase model maar er wordt dus slechts één fase gebruikt.
De huidige 5x2,5mm2 XMVK kabel loopt door een 19mm buis. Gedeeltelijk flexibele buis, en met één 90 graden bocht.
Ik zit nu toch te dubben:
- Installatiehandleiding volgen en de huidige kabel er weer uit halen en vervangen door een 5x6mm2 kabel? Gaat dat overigens passen door deze 19mm buis? Krijg ik die ook door de bocht heen?
- Niets wijzigen en de huidige kabel late zitten? Immers ik laad toch maximaal maar op 16A en de kabellengte is slechts 5m.
Wat is jullie mening/advies?
Mijn nieuwe laadpaal heb ik zelf aangesloten met een 2,5mm2 kabel. Vanuit de groepenkast is dat ongeveer 5m.
Ik heb blijkbaar niet helemaal goed gelezen want in de installatiehandleiding van de laadpaal staat dat deze met 6mm2 kabel aangesloten moet worden. Nu kan ik me daar iets bij voorstellen als je op 32A gaat laden.
Mijn auto laadt echter slechts op 1 fase bij maximaal 16A. De laadpaal is overigens een 3-fase model maar er wordt dus slechts één fase gebruikt.
De huidige 5x2,5mm2 XMVK kabel loopt door een 19mm buis. Gedeeltelijk flexibele buis, en met één 90 graden bocht.
Ik zit nu toch te dubben:
- Installatiehandleiding volgen en de huidige kabel er weer uit halen en vervangen door een 5x6mm2 kabel? Gaat dat overigens passen door deze 19mm buis? Krijg ik die ook door de bocht heen?
- Niets wijzigen en de huidige kabel late zitten? Immers ik laad toch maximaal maar op 16A en de kabellengte is slechts 5m.
Wat is jullie mening/advies?