Geachte heer Cvolieboy,
Heel erg bedankt voor uw reactie over veiligheid enzo en u kunt van mij aannemen dat ik zeer zorgvuldig hiermee tewerk ga en ook in overleg met deskundigen op dit gebied. Voor de duidelijkheid, ik zit ruim 30 jaar in de electronica en mijn specialisme is het oplossen van storingen in zeer complexe systemen die niet alleen brand/explosies kunnen veroorzaken maar ook deze kunnen/moeten voorkomen in consumenten elektronica en persoonen-automobielen.
Als laatste wil ik toevoegen dat ik ook de opleiding heb gevolgd om gas instalaties in personen-automobielen in te bouwen welke onder veel hooger (gas)druk (lees: vloeibaar gas) werken dan 100mbar en dit ruim 6 jaar heb gedaan. Bij elk systeem die wordt ingebouwd MOET deze door het RDW worden goedgekeurd, anders mogen deze personen-automobielen NIET afgeleverd worden aan de klant.
Derhalve (nogmaals met alle respect) schat ik goed in, waar ik mee bezig ben en indien ik twijfel; zal ik absoluut hiermee stoppen en over gaan tot het vervangen van deze ketel (automaat) en niet blijf proberen met in mijn hoofd, "het moet toch wel lukken als ik dit of dat probeer"???
Niet te min waardeer ik het zeer van u dat u mij hierop attendeerd! Nogmaals heel hartelijk dank hiervoor!
Voor de duidelijkheid, dit apparaat (lees: branderautomaat) is NIET beveiligd en is toegankelijk voor een ieder die een schroevedraaier kan hanteren.
Ik wil uw advies niet Bachataliseren en doen alsof het niet belangrijk is hoor, integendeel !
Heel fijn dat we ook mensen hier hebben met verantwoordelijk gevoel en inzicht! Niet te min wilde ik even duidelijk maken dat het hier gaat over iemand die weet waar hij mee bezig is en niet zomaar een "DHZ" (klusser die iets kan doen). Bovendien zal ik de ketel laten keuren door een erkend CV ketel instalatie bedrijf, indien het lukt om deze weer werkend te krijgen, anders wordt het in z'n geheel vervangen.
Jan: ik heb overal gekeken maar kan niet vinden waar ik een foto kan uploaden.
Met vr. Gr,
Jos