Sinds een week op genoemd model VW 12033 GVW855.2 geen warm water meer en E3 foutcode. Veel meldingen van gevonden (met name hier op Klusidee ;-) ) en probleem lijkt veruit in de meeste gevallen veroorzaakt door het verwarmings relais op de printplaat of door een losgeraakte soldering hiervan.
Ik heb de print inmiddels uitgebouwd en nauwkeurig bekeken: geen brandplekken of andere opvallende zaken en alle solderingen lijken volledig netjes en intact.
Het zou gaan om "relais verw.contact GVW8serie", los leverbaar met artnr 88013445. Op één site na lijkt dit relais nergens meer leverbaar en op de Pelgrim service pagina's krijg ik vreemd genoeg dat het nummer onbekend is (te oude model wellicht?). Op die ene site (weet niet of ik die hier mag noemen) is de prijs van het relais €40 excl.
Aangezien de vaatwasser ruim 15 jaar oud is (alhoewel maar circa 1x per week gebruikt) vraag ik me af hoe ik vooraf het relais kan doormeten op de uitgebouwde printplaat om meer zekerheid te krijgen dat dit onderdeel de oorzaak is van de problemen. Ik heb op het forum mensen zien melden dat ze het relais gingen doormeten, maar daar stond niet bij "hoe".
Wil/kan iemand mij hier adviseren hoe het relais door te meten?
PS: mochten er andere manieren/shops zijn om goedkoper/2e hands aan dit onderdeel te komen dan is die info ook welkom natuurlijk
Ik heb de print inmiddels uitgebouwd en nauwkeurig bekeken: geen brandplekken of andere opvallende zaken en alle solderingen lijken volledig netjes en intact.
Het zou gaan om "relais verw.contact GVW8serie", los leverbaar met artnr 88013445. Op één site na lijkt dit relais nergens meer leverbaar en op de Pelgrim service pagina's krijg ik vreemd genoeg dat het nummer onbekend is (te oude model wellicht?). Op die ene site (weet niet of ik die hier mag noemen) is de prijs van het relais €40 excl.
Aangezien de vaatwasser ruim 15 jaar oud is (alhoewel maar circa 1x per week gebruikt) vraag ik me af hoe ik vooraf het relais kan doormeten op de uitgebouwde printplaat om meer zekerheid te krijgen dat dit onderdeel de oorzaak is van de problemen. Ik heb op het forum mensen zien melden dat ze het relais gingen doormeten, maar daar stond niet bij "hoe".
Wil/kan iemand mij hier adviseren hoe het relais door te meten?
PS: mochten er andere manieren/shops zijn om goedkoper/2e hands aan dit onderdeel te komen dan is die info ook welkom natuurlijk



