Hoe moet de CV Ketel uitvoer zijn

Hallo,

Ik heb thuis een CV ketel van 2 jaar oud. Ik besloot hem te laten onderhouden en schreef me in bij een bekend bedrijf in NL. De monteur kwam vandaag voor de eerste inspectie en onderhoud. Tijdens de inspectie vertelde hij me dat de uitlaat niet goed was en wees me op de kieren tussen de uitlaat en de betonnen muur. Hij vertelde me ook dat hij het abonnement niet kon goedkeuren onder deze omstandigheden. En ik vroeg wat de oplossing was en hij antwoordde dat ik er gewoon wat kit omheen moest doen en dat het dan in orde zou zijn en mijn abonnement zou worden goedgekeurd. (Ik spreek niet goed Nederlands, dus we konden nauwelijks communiceren met de vertaal app, dus ik kan mijn vragen niet in detail stellen). Ze hebben geen aanbod gedaan om dit op te lossen.

Dit is wat er in zijn verslag staat:

Opmerkingen: Rga is niet helemaal gesloten Rga adapter in nisbus en sluit niet helemaal aan waardoor geen gesloten systeem is Klant gaat dit probleem oplossen

en de bijbehorende details:

Rookgasafvoer conform voorschriftenRogafa nee

Is de RGA/LTV conform Rogafa gemonteerd en/of veilig voor gebruik? nee

Nadat hij weg was, controleerde ik de uitlaat en er waren ook gaten aan de andere kant waar ik niet bij kon en de kit kon aanbrengen. Ik begrijp niet eens wat ik moet doen, kunt u mij alstublieft begeleiden? Je kunt de bijgevoegde foto's zien.

Opmerking: hij heeft ook een “gencontroleerd” sticker op de cv-ketel geplakt.



1 (1).jpeg

2.jpeg
 
  • Waarschuwing
    Klusidee
    Waarschuwing
  • zie hiervoor de regels op de site van Rogafa zijn gewoon te raadplegen.
    En hoe loopt het verder door d schacht de RGA en LTV?
    Is het een gemetseld kanaal of zit hier een voering in?

    Kijk en hier gaan we weer een groot bedrijf in NL,
    Veilig voor in gebruik NEE, dan had hij hem niet meer aan mogen zetten en had je een sticker op je toestel gehad met de tekst "TOESTEL IS BUITEN BEDRIJF GESTELD"
    Is er een meting bij de opening uitgevoerd of in het broekstuk in de LTV met het toestel op hooglast om te controleren of er in het kanaal een rookgas lek aanwezig is waardoor recirculatie ontstaat.
    Gok NEEN.

    Een advies neem snel afscheid van deze bekende partij welke waarschijnlijk begint met KEMP of ESS en laat door een installateur uit de regio een 0-meting uitvoeren, hierbij komen al je mankementen aan het licht en vanuit hier kan een plan van aanpak gemaakt worden.
     
    Laatst bewerkt:

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
    or Log in via