Hallo,
Ik heb thuis een CV ketel van 2 jaar oud. Ik besloot hem te laten onderhouden en schreef me in bij een bekend bedrijf in NL. De monteur kwam vandaag voor de eerste inspectie en onderhoud. Tijdens de inspectie vertelde hij me dat de uitlaat niet goed was en wees me op de kieren tussen de uitlaat en de betonnen muur. Hij vertelde me ook dat hij het abonnement niet kon goedkeuren onder deze omstandigheden. En ik vroeg wat de oplossing was en hij antwoordde dat ik er gewoon wat kit omheen moest doen en dat het dan in orde zou zijn en mijn abonnement zou worden goedgekeurd. (Ik spreek niet goed Nederlands, dus we konden nauwelijks communiceren met de vertaal app, dus ik kan mijn vragen niet in detail stellen). Ze hebben geen aanbod gedaan om dit op te lossen.
Dit is wat er in zijn verslag staat:
Opmerkingen: Rga is niet helemaal gesloten Rga adapter in nisbus en sluit niet helemaal aan waardoor geen gesloten systeem is Klant gaat dit probleem oplossen
en de bijbehorende details:
Rookgasafvoer conform voorschriftenRogafa nee
Is de RGA/LTV conform Rogafa gemonteerd en/of veilig voor gebruik? nee
Nadat hij weg was, controleerde ik de uitlaat en er waren ook gaten aan de andere kant waar ik niet bij kon en de kit kon aanbrengen. Ik begrijp niet eens wat ik moet doen, kunt u mij alstublieft begeleiden? Je kunt de bijgevoegde foto's zien.
Opmerking: hij heeft ook een “gencontroleerd” sticker op de cv-ketel geplakt.


Ik heb thuis een CV ketel van 2 jaar oud. Ik besloot hem te laten onderhouden en schreef me in bij een bekend bedrijf in NL. De monteur kwam vandaag voor de eerste inspectie en onderhoud. Tijdens de inspectie vertelde hij me dat de uitlaat niet goed was en wees me op de kieren tussen de uitlaat en de betonnen muur. Hij vertelde me ook dat hij het abonnement niet kon goedkeuren onder deze omstandigheden. En ik vroeg wat de oplossing was en hij antwoordde dat ik er gewoon wat kit omheen moest doen en dat het dan in orde zou zijn en mijn abonnement zou worden goedgekeurd. (Ik spreek niet goed Nederlands, dus we konden nauwelijks communiceren met de vertaal app, dus ik kan mijn vragen niet in detail stellen). Ze hebben geen aanbod gedaan om dit op te lossen.
Dit is wat er in zijn verslag staat:
Opmerkingen: Rga is niet helemaal gesloten Rga adapter in nisbus en sluit niet helemaal aan waardoor geen gesloten systeem is Klant gaat dit probleem oplossen
en de bijbehorende details:
Rookgasafvoer conform voorschriftenRogafa nee
Is de RGA/LTV conform Rogafa gemonteerd en/of veilig voor gebruik? nee
Nadat hij weg was, controleerde ik de uitlaat en er waren ook gaten aan de andere kant waar ik niet bij kon en de kit kon aanbrengen. Ik begrijp niet eens wat ik moet doen, kunt u mij alstublieft begeleiden? Je kunt de bijgevoegde foto's zien.
Opmerking: hij heeft ook een “gencontroleerd” sticker op de cv-ketel geplakt.

