Golmar T-510R zoemer is heel zacht

Ik heb mijn oude intercom telefoon Golmar T-800 vervangen door de Golmar T-510R. Draadjes keurig aangesloten en alles werkt (ik hoor de beller beneden, de deuropener doet het), maar de zoemer is bijna onhoorbaar.

Als er gebeld wordt, hoor je een klikje en heel zacht de beltoon alsof het bij de buren is. Ik zie nergens een mogelijkheid om het volume te regelen (wel twee potmetertjes voor de spreekverbinding).

Wat gaat hier mis?
Hier de oude aansluiting:
IMG_5956.jpeg


En zo heb ik het aangesloten:
IMG_6034.jpeg


En de witte draad verplaatsen naar de vrije 0 is niet de oplossing.

Wie heeft de gouden tip?
 
Wat vind de VvE ervan dat je de intercom vervangt? De intercom is namelijk bijna altijd een gemeenschappelijke installatie die door de VvE beheerd wordt en zonder toestemming aanpassingen doen, mag dan dus niet.

Aanpassingen die door bewoners zelf gedaan worden, kunnen tot de meest vreemde storingen leiden in de intercom installatie. Gevolg is dat er dan weer veel zoekwerk gedaan moet worden om problemen op te lossen, met alle kosten van dien. Kortom altijd overleggen met de VvE.

Was de oude telefoon er wel een met een zoemer? Ik zie namelijk geen zoemer zitten in de oude T-800. Kan goed zijn dat het oude toestel het belsignaal elektronisch liet horen via de luidspreker in de hoorn.
 
Je moet precies de nummering van het oude toestel aan houden. De nummers op het nieuwe toestel zitten in een andere volgorde dan op de oude. Het zoemertje doet niet mee, deze is voor een voordeurbel.
 
Dank voor al jullie reacties! De witte draad moest inderdaad toch naar de 0. Dat had ik getest (deed het niet), maar blijkbaar niet met de hoorn op de haak (want dan doet hij het wel). Dank voor het meedenken
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via