Goedenavond,
Ik heb de koolborstels vervangen van een siemens motor, waarbij het noodzakelijk was het motorhuis ook te vervangen, gezien er geen losse module te koop was.
Het demonteren en monteren leverde eigenlijk geen problemen op, totdat ik de stekker erin heb gedaan en het programma gestart heb, toen merkte ik dat wanneer de motor wordt aangestuurd hij op zeer hoge toeren draaide iets wat normaal alleen met centrifugeren gebeurt.
In ieder geval draaide hij weer, ik begreep dat er iets niet goed was dus heb ik de motor weer gedemonteerd, en heb toen eerst heel veel discussies op fora gelezen zoals deze.
maar echt een antwoord kon ik niet vinden voor mijn probleem, ik heb op een gegeven moment het magneet gedeelte omgedraaid omdat ik die misschien verkeerd om gemonteerd had, waardoor de drie aansluit pennetjes die aan beide kanten zitten precies aan de andere kant krijg.
Ik heb toen de motor weer in elkaar gezet en hem weer getest, nu dacht ik dat het beter was geworden, want hij deed nu netjes langzaam opstarten, iets wat vertrouwder klonk als je net een was begint.
Maar nu was het probleem dat als hij dus begon te draaien dat hij (de motor) eerst langzaam opgang komt en dan stopt en nog twee korte stootjes geeft, iets wat ik ook nog nooit had gehoord of gemerkt.
Ik heb daarna het e.e.a. gelezen over de tacho, en die zit inderdaad op mijn nieuwe motorhuis maar niet hetzelfde als mijn oude motorhuis.
Hier zit echt een spoel om de as vlak bij het toplager, en een soort bruine keerring.
Ik weet echt net meer wat ik nu nog kan doen, en hoop dat er hier een aantal lampjes gaan branden, heb ik nou toch het verkeerde motorhuis gekregen?
Het past allemaal perfect en lijkt spreken op de oude maar alleen die tacho zit me dwars dat is niet helemaal het zelfde.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Romain.
Ik heb de koolborstels vervangen van een siemens motor, waarbij het noodzakelijk was het motorhuis ook te vervangen, gezien er geen losse module te koop was.
Het demonteren en monteren leverde eigenlijk geen problemen op, totdat ik de stekker erin heb gedaan en het programma gestart heb, toen merkte ik dat wanneer de motor wordt aangestuurd hij op zeer hoge toeren draaide iets wat normaal alleen met centrifugeren gebeurt.
In ieder geval draaide hij weer, ik begreep dat er iets niet goed was dus heb ik de motor weer gedemonteerd, en heb toen eerst heel veel discussies op fora gelezen zoals deze.
maar echt een antwoord kon ik niet vinden voor mijn probleem, ik heb op een gegeven moment het magneet gedeelte omgedraaid omdat ik die misschien verkeerd om gemonteerd had, waardoor de drie aansluit pennetjes die aan beide kanten zitten precies aan de andere kant krijg.
Ik heb toen de motor weer in elkaar gezet en hem weer getest, nu dacht ik dat het beter was geworden, want hij deed nu netjes langzaam opstarten, iets wat vertrouwder klonk als je net een was begint.
Maar nu was het probleem dat als hij dus begon te draaien dat hij (de motor) eerst langzaam opgang komt en dan stopt en nog twee korte stootjes geeft, iets wat ik ook nog nooit had gehoord of gemerkt.
Ik heb daarna het e.e.a. gelezen over de tacho, en die zit inderdaad op mijn nieuwe motorhuis maar niet hetzelfde als mijn oude motorhuis.
Hier zit echt een spoel om de as vlak bij het toplager, en een soort bruine keerring.
Ik weet echt net meer wat ik nu nog kan doen, en hoop dat er hier een aantal lampjes gaan branden, heb ik nou toch het verkeerde motorhuis gekregen?
Het past allemaal perfect en lijkt spreken op de oude maar alleen die tacho zit me dwars dat is niet helemaal het zelfde.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Romain.