Ik heb een elektrische waterpomp en de motor kan op 380 en op 220 aangesloten worden alleen ik ben het aansluitschema kwijt en kan het niet vinden op internet.
Het is Italiaans en heeft hier aangesloten gezeten op 380 en werkt goed maar nu moet die ergens anders worden aangesloten en daar is alleen 220 dus 1 fase.
Ik heb hem nu niet bij de hand maar ik weet wel hoe het nu zit :
Er zitten 2 rijen aansluit schroefdraadpennen van elk 3 stuks
De bovenste 3 zitten met koperen plaatjes aan elkaar gekoppeld en de 3 fasen zitten op de onderste 3, ster schakeling dus.
Volgens mij staat er in het aansluitbakje op de achterkant van de deksel een driehoek en een ster.
Ik moet hem nu in Steinmetz schakeling gaan aansluiten dacht ik.
Moet ik de plaatjes er tussen uithalen en de onderste pen met de bovenste verbinden ?
Dan op de eerste de N zetten - op de 2e of 3e de fase ?
En tussen de fase en de overgebleven pen de condensator ?
Klopt het dat je een condensator van 63uf per KW nodig heb van 400V ?
En welke condensator moet dat zijn ?
Alvast bedankt
Nol
Het is Italiaans en heeft hier aangesloten gezeten op 380 en werkt goed maar nu moet die ergens anders worden aangesloten en daar is alleen 220 dus 1 fase.
Ik heb hem nu niet bij de hand maar ik weet wel hoe het nu zit :
Er zitten 2 rijen aansluit schroefdraadpennen van elk 3 stuks
De bovenste 3 zitten met koperen plaatjes aan elkaar gekoppeld en de 3 fasen zitten op de onderste 3, ster schakeling dus.
Volgens mij staat er in het aansluitbakje op de achterkant van de deksel een driehoek en een ster.
Ik moet hem nu in Steinmetz schakeling gaan aansluiten dacht ik.
Moet ik de plaatjes er tussen uithalen en de onderste pen met de bovenste verbinden ?
Dan op de eerste de N zetten - op de 2e of 3e de fase ?
En tussen de fase en de overgebleven pen de condensator ?
Klopt het dat je een condensator van 63uf per KW nodig heb van 400V ?
En welke condensator moet dat zijn ?
Alvast bedankt
Nol