3 xmvk 1 stopcontact

Hi Klussers,

Ik heb laatst een appartement volledig opnieuw voorzien van elektra. Nu ben ik bezig met het bestellen en uitzoeken van schakelmateriaal, maar ik kan geen passend stopcontact vinden voor een van mijn aansluitpunten. De uitdaging is dat er op dit stroompunt drie xmvk-kabels samenkomen, en ik kan hier geen geschikt 2-voudig stopcontact voor vinden.

Hebben jullie toevallig tips of weten jullie welk stopcontact ik hier het best kan gebruiken?

WhatsApp Image 2024-10-12 at 11.06.37_2de349cb.jpg

Xmvk in buis... Vreemde keuze. Waarom geen draad?

Een oplossing is een diepe lasdoos waarbij je de draden met lasklemmen koppelt, en een 4e draad naar het stopcontact bijsteekt. Als dit niet in de doos past zul je een doos bij moeten plaatsen voor het stopcontact, en een blindplaat aan moeten brengen voor de lasdoppen.

• Like
Waarderingen: Sander 1972
Dat gaat niet een, eenvoudig klusje worden. Ken je niet iemand die wat meer ervaring heeft met kabels. Het aanstrippen gaat wel.
Maar de grijze mantel wordt een lastig klusje

Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie heren.

Ik denk dat de makkelijkste oplossing voor nu is om een extra lasdoos onder de vloer te plaatsen, waar ik nog gemakkelijk bij kan. Dan verbind ik daarin twee xmvk-kabels, zodat ik uiteindelijk in de inbouwdoos maar twee setjes draden heb.

Kabel strippen voordat je de boel dichtsmeert.
Maar 9 draden achter één stopcontact is sowieso een uitdaging.

Onder de vloer een extra doos is ok.

Eventueel opbouw als het niet in het zicht zit.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via