3/8’ koppeling maken

Goedenavond,
Op mijn zeilbootje heb ik een kraan waarvan ik de douchekop ook als douche kan gebruiken (een zgn kappersmengkraan geloof ik). De slang heeft aan de ene kant 1/2’ en de andere kant een 3/8’ aansluiting. Nu wil ik graag de slang verlengen. Geen van beide aansluitingen past echter door de douchekopkraan-houder.
Nu kan ik een nieuwe doucheslang kopen en de koppeling eraf knippen. Vervolgens door dedouchekopkraan-houder frummelen en vervolgens weer een nieuwe koppeling monteren.
hoe maak ik een nieuwe koppeling op een slang?
Gr joost

Ik denk dat je sowieso niet moet gaan beginnen aan slangen afknippen en een ander koppelstuk erop knoeien. Met een tuinslang ofso gaat dat prima, maar andere slangen zijn daar meestal niet voor bedoeld.
Een foto is ook wel handig.

Helaas hebben verloopnippels geen effect, omdat daardoor weliswaar de slang wordt verlengd, maar deze past niet meer door de douchekophouder in de kraan

4507F169-8A2F-49EE-BC31-9E3D13317FAC.jpeg

ik kreeg er een stijve nek van.
Die wartel om de kraanis binnen in 1/2" daar past dan een pijpnippel 1/2 in, daar kan een douche slang 1/2"op aan gesloten worden

OOO ik merk het al je wilt de binnen slang totaal verlengen dan zou dat van kraan naar slan moet maar vaak zit daar een speciale aansluiting weer.

Naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: stylish

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via