24 draden invouwen in 7x7cm vierkante centraaldoos dat het past

Beste klusser/vakkundigen,

In onze woonkamer hebben we van de week nieuwe 2,5mm2 VD draden vanuit de centraaldoos naar de WCD's getrokken aangezien er geen aarde bij deze WCD's waren (bouw van 1991). Bij deze centraaldoos zijn alle 8 ingangen in gebruik dus er komt nu 3 (fase, nul, aarde)x8=24 VD draden uit in de centraaldoos. Deze moet ik gaan aflassen met Wago's van 8 ingangen en in de centraaldoos vouwen zodat alles netjes past en dat de centraaldoos dicht kan.

Alleen ik vraag mezelf hoe ik dit het beste kant doen? Kan iemand met uitleggen stap voor stap hoe je het beste deze sets draden kan aflassen en vervolgens wat het beste manier is om deze netjes erin te vouwen zodat het past? Als iemand foto's hiervan heeft zou helemaal top zijn!

Ik weet dat een vakkundig elektricien zonder moeite 24 draden in een centraaldoos kan vouwen en dat deze ook dicht kan. Graag jullie hulp, alvast hartelijk dank!

Dino
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu