Mijn huis is door de vorige eigenaar verbouwd: beneden ligt alleen vloerverwarming, en boven heb ik thermostaatkranen. Ik heb een Nefit topline ketel, die een apaart boiler van warmwater verzorgt. Toen ik het huis kocht was een Honeywell draadloze aan/uit thermostaat aangesloten, die kapot was. Deze thermostaat is door een Honeywell draadloze opentherm thermostaat vervangen en via een ems module aangesloten.
Nu wordt het beneden warm en boven blijft het koud. Als tijdelijke oplossing blijven alle deuren in huis open, dat doet wonderen. De pomp van de vloerverwarming wordt via een pompschakelaar met sensor aan of uit gezet.
Nu kijk ik naar 2 zones regelingen voor boven en beneden apaart.
Zijn er ook zoneregelingen die met twee modulerende thermostaten kunnen werken?
Is er een alternatief tot de klassieke 2 zones regeling met kleppen en stelmotoren?
Een slimme oplossing zal alleen een klep met stelmotor voor de bovenverdieping vragen omdat ik de pomp van de vloerverwarming zou kunnen uitzetten. Is zo een zoneregeling kant en klaar te koop?
Een draadloze oplossing heeft mijn voorkeur.
Alvast bedankt voor het lezen tot hier!
Nu wordt het beneden warm en boven blijft het koud. Als tijdelijke oplossing blijven alle deuren in huis open, dat doet wonderen. De pomp van de vloerverwarming wordt via een pompschakelaar met sensor aan of uit gezet.
Nu kijk ik naar 2 zones regelingen voor boven en beneden apaart.
Zijn er ook zoneregelingen die met twee modulerende thermostaten kunnen werken?
Is er een alternatief tot de klassieke 2 zones regeling met kleppen en stelmotoren?
Een slimme oplossing zal alleen een klep met stelmotor voor de bovenverdieping vragen omdat ik de pomp van de vloerverwarming zou kunnen uitzetten. Is zo een zoneregeling kant en klaar te koop?
Een draadloze oplossing heeft mijn voorkeur.
Alvast bedankt voor het lezen tot hier!