1 pijps verwarming probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
De stromingsrichting staat op de foto,zie de pijlen op het blok. (de kleuren die ingetekend zijn komen niet overeen met hoe hij aangesloten dient te worden)
Is het niet zo dat het blok nog geheel of gedeeltelijk dicht staat? (nog niet ingesteld dus)

Wat voor merk/type is het?

Moeilijk na te gaan welke leiding eerst warm wordt omdat het maar heel weinig warm word, maar als ik bij een zelfde origineel blok op de 1e etage voel dan word de rechter (rode) leiding eerst heet. Dat zou beteken dat het onderblok dat ik er nu op heb zitten verkeerd om is. Blok is van het merk honeywell. Zijn die blokken in andere richting nog wel te verkrijgen?

Ikkan me vergissen hoor maar op de niet ingekleurde foto lijkt het wel of de linker leiding rood gemarkeerd is geweest en de rechter blauw.

Volgens de pijln op het blok niet, maar voor de werking zal het alleen invloed hebben op de aangesloten radiator. De bypass zal gewoon zijn werk moeten doen.

Maar deze zit nu als eerste in de lus en de daarop volgende heeft ook pnet zo'n nieuw onderblok gekregen. Daarna komen er nog 2 radiatoren maar dan met een origineel onderblok.

Ik zit zelf in de hydrauliek en dat is idd anders maar zoals ik het hier zie gaat er een P en R door elkaar?

Controleer de werking van de pomp , dop eraf en met een schroefdraaier ff voelen of pomp nog goed draait. dan is pomp ook gelijk ontlucht .
kijk ook of het mogelijk is om de pomp een standje hoger in te stellen .

Ekruse schreef:
Ik heb geen sleutel die daarop past maar het staat tot bijna aan het randje uitgedraaid

Open staat die dan wel mag je aannemen maar hij staat wel heel ver open dan. Ik kan het van hier niet zien of dit een nadelig gevolg heeft. Ze hoeven zelden geheel open te staan. Vaak is 1 slag al ruim voldoende. (pure inschatting mijner zijds)

1 radiator bijplaatsen op een 1 pijp systeem kan nadelig zijn maar het zal niet tot gevolg hebben dat de andere totaal niet warm worden.

Lucht kan ook een gevolg hebben zo ook de pomp, het is vanaf hier ook heel lastig inschatten laat staan te zien hoe het zit.

Hoe zit het eigenlijk met die Kickspace? Is die er later bij gekomen.
Ook hier kan het mis gegaan zijn natuurlijk. Zeker als die per ongeluk als 2 pijps is uitgevoerd terwijl die leidingen deel uit maken van een 1 pijps systeem.

Ook las ik op dealer site dat er 2 uitzonderingen zijn dus retour bij de radiator n.l
1 pijpssysteem onderblok omgekeerdestromings zin
en de universele 1 pijpsonderblok

deze geeft een fabrikant aan dus als je een universele neemt ben je goed bezig

Je kunt bij de ketel de manometer nog bekijken met de pomp aan en de pomp uit.
Normaal zal de meter tussen de 1/10 en 2/10 bar verschil laten zien, is dat meer dan levert de pomp voldoende druk maar is de doorstroming belemmert.

Ekruse schreef:
Ga ik proberen. zelf zat ik nog te denken om te proberen de "retour standleiding" op een of andere manier door te spoelen maar ik weet niet hoe.
Mijn ketel is overigens een nefit 3030v combi.

In je ketel zit een pomp
52218_pomp_1.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan