1 pijps verwarming probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb een 1 pijps verwarming en mijn beneden radiatoren worden niet warm. Vanaf mijn ketel lopen 2 buizen naar beneden 1 goed heet en de ander is koud. Ik ga er dus vanuit dat er in de lus van de beneden verdieping een verstopping zit maar ik kan het niet traceren.De lus begint naar een kickspace toe en werd tot daar heet. Probleem zou dus in kickspace moeten zitten dacht ik en heb die er tussen uit gehaald. Inderdaad roest en doorgerot. Nieuwe besteld maar die moet nog binne komen. Nu heb ik de buis doorgelust maar het probleem bleef. Ik heb daarna 1 radiator vervangen en 3 radiatoren losgehaald en en doorgespoeld tot al die zwarte smurrie eruit was en het water goed doorliep.
Het probleem was echter nog niet opgelost en nu weet ik niet meer wat ik kan doen om dit op te lossen.
Hopelijk weet iemand op dit forum iets.

Ga evt alle radiatoren sluiten en doe er 1 open die het dichtst bij de ketel zit ga deze ontluchten goed
Zo gauw als hij warm is doe je de volgende ook ontluchten en evt kraan even dicht en ook ontluchten en weer open zetten zodat deze ook warm word

Ga ik proberen. zelf zat ik nog te denken om te proberen de "retour standleiding" op een of andere manier door te spoelen maar ik weet niet hoe.
Mijn ketel is overigens een nefit 3030v combi.

Ketel springt nu ook steeds in storing. code 4 (gewenste temp van water bereikt) en uiteindelijk code 2 (oververhitting).

Het water circuliert onvlodoende , hierdoor kan de ketel zijn warmte niet kwijt raken , ontlucht alle radiatoren , ketel en pomp . controleer of alle kranen en voetventielen indien aanwezig of ze openstaan ,

helpt het niet , dan heb je een verstopping ergens in de leidingen of pomp is vervuid/bijna defect !

Alle radiatoren nagelopen om te ontluchten en kwam bij 1 radiator waarvan het ventiel vast zat en het lucht er niet uitliet. Dat was verholpen en al het lucht heb ik er uit gelaten. Ketel werkte toen weer goed en bleef branden maar krijgt de radiatoren beneden niet warm. Ketel slaat nu wederom uit met de melding van oververhitting. Misschien een hardnekkige luchtbel dus ik zal het ontluchten herhalen.
Hoe kan ik zien of testen dat het probleem in de pomp zou zitten?

Je hebt een radiator vernieuwd schreef je, heb je de aansluitingen vernieuwd?
Als je het 1 pijpssysteem onderbreekt is er geen circulatie dus vraag me af of er iets gewijzigd is in de situatie!

Ik heb de radiator vervangen en het onderblok. Onderblok is een 1 pijpsonderblok en laat het water dus circuleren wanneer de radiator afgesloten word.
In mijn kruipruimte is er wel gesleuteld aan de leidingen om een laagste punt te maken voor een doorspoel/aftap kraan. Als het zou zijn dat daar de aanvoer met afvoer is verwisseld is er dan een manier dat ik dat kan controleren?

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar die aansluiting kan je er een foto van maken?

89_54722_IMG_3078_1_1.jpg

Ik had ook nog 2 foto's van de situatie in de kruipruimte maar die krijg ik niet ge-upload in dit forum. kan misschien later wel. Is niet echt veel byzonders . gewoon 2 buizen

Je gaf namelijk zelf aan
n mijn kruipruimte is er wel gesleuteld aan de leidingen om een laagste punt te maken voor een doorspoel/aftap kraan. Als het zou zijn dat daar de aanvoer met afvoer is verwisseld

dus vandaar me vraag

Ook zei je dat je een nieuwe onder blok had geplaatst.
zijn de aanvoer en retour pijltjes gelijk aan je oude onderblok?

En toch ben ik er niet zeker van of dit het juiste onderblok is.
Kun je een close-up foto maken van het onderblokje?

Heb je die ouwe blok nog leg die er eens bij want ik zag net bij dealer dat een 1pijps systeem onderblok dat de toevoer links(uiteinde kraan) en retour rechts (bij de radiator)

Terwijl er ook zijn zoals bij je op foto dus er zit verschil in

Ja, ik heb me daar wel goed over laten informeren gelukkig. maar hoe kan ik zien of een leiding verwisseld is, in mijn huis liggen ze allemaal in de vloer. en hoe kan ik zien of die pomp nog wel geschikt is?

Als je op stookt en je voelt de leidingen boven de grond welke worden eerst warm word.

12496_54722__1_1.jpg

Misschien foto te groot even verkleinen alle jpg, of jpeg willen wel.

had je ook al geprobeerd om deze blok er uit te halen en dan door te verbinden de leidingen?

Ook las ik op dealer site dat er 2 uitzonderingen zijn dus retour bij de radiator n.l
1 pijpssysteem onderblok omgekeerdestromings zin
en de universele 1 pijpsonderblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan