Deze zomer willen wij een aanbouw bij ons bestaande huis aan gaan maken. Nu ben ik aan het nadenken over de opbouw en kom ik op het volgende.
Hierbij heb ik de volgende vragen:
- wat denken jullie in het algemeen over de opbouw?
- kan ik beter EPDM of DPC toepassen?
- kan de EPDM beter over de isolatie (zoals in het plaatje) of beter onder de isolatie gelijk tegen de muur gemaakt worden?
- tot waar moet ik de EPDM naar beneden doortrekken?
- is vloer opbouw op deze manier handig gekozen of kan ik beter de constructieve betonvloer op zand storten, dan de isolatie en dan de afwerkvloer met vloerverwarming? hier komt een epoxy vloer op dus deze moet wel stabiel liggen i.v.m. scheuren.
- zijn er koudebruggen die ik over het hoofd zie?
- ik wil de isolatie tegen de muur en fundering purren. Is dit volgens jullie een goede methode?
- ik wil de damp open folie over de EPDM leggen, is dat goed?
- is het verstandig om de randen van de isolatieplaten met aluminium tape af te plakken of is dat niet nodig?
- is het nodig om de niet gaatjes in de damp folies (open en dicht) af te plakken?
- welk soort stenen kan ik voor het opmetselen van de fundering het best gebruiken? (ik lees dat kalkzandsteen last kan hebben van vocht onder de grond?)
Wie wil mij helpen de juiste keuzes te maken?
Alvast bedankt!
![123253_Opzet_fundering_20190320_3.jpg](https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/123253_Opzet_fundering_20190320_3.jpg)
Hierbij heb ik de volgende vragen:
- wat denken jullie in het algemeen over de opbouw?
- kan ik beter EPDM of DPC toepassen?
- kan de EPDM beter over de isolatie (zoals in het plaatje) of beter onder de isolatie gelijk tegen de muur gemaakt worden?
- tot waar moet ik de EPDM naar beneden doortrekken?
- is vloer opbouw op deze manier handig gekozen of kan ik beter de constructieve betonvloer op zand storten, dan de isolatie en dan de afwerkvloer met vloerverwarming? hier komt een epoxy vloer op dus deze moet wel stabiel liggen i.v.m. scheuren.
- zijn er koudebruggen die ik over het hoofd zie?
- ik wil de isolatie tegen de muur en fundering purren. Is dit volgens jullie een goede methode?
- ik wil de damp open folie over de EPDM leggen, is dat goed?
- is het verstandig om de randen van de isolatieplaten met aluminium tape af te plakken of is dat niet nodig?
- is het nodig om de niet gaatjes in de damp folies (open en dicht) af te plakken?
- welk soort stenen kan ik voor het opmetselen van de fundering het best gebruiken? (ik lees dat kalkzandsteen last kan hebben van vocht onder de grond?)
Wie wil mij helpen de juiste keuzes te maken?
Alvast bedankt!