Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een 90m2 appartement. Bouwjaar is jaren 70 en sindsdien nooit echt meer wat aan gedaan.
De volgende zaken moeten verbouwd worden:
- nieuwe laminaatvloer (nu vloerbedekking, komt zo'n 75m2 laminaat in)
- in toilet en badkamer nieuwe tegelvloer
- nieuwe keuken (met inbouw app: vaatwasser, combi-oven, koelkast etc)
- nieuwe groepen in meterkast
- nieuwe badkamer (douche+tegelen+wastafelmeubel)
- boiler verplaatsen (naar andere ruimte)
- toilet (nieuwe pot + tegelen)
- (alle) muren witten
- afbreken/verkleinen schouw openhaard
- kleine zaken (nieuwe stopcontacten etc)
Mijn vraag is nu wat de handigste volgorde is. In ieder geval wil ik eerst alles eruit halen (schouw open haard, oude keuken, oude douche, oude toilet). Zorg natuurlijk wel dat een toilet en wastafel beschikbaar blijven voor het klusteam.
Maar kan ik nu beter eerst alle muren witten, daarna vloer, dan keuken en badkamer? Of als allereerste de nieuwe groepen in de meterkast?
Hoor graag welke volgorde jullie aanraden!
Heb op Google gezocht, maar een stappenplan daar is eerst de aannemer, dan vergunning etc, maar dit is al een stap verder.
Alvast bedankt!
Coach
De volgende zaken moeten verbouwd worden:
- nieuwe laminaatvloer (nu vloerbedekking, komt zo'n 75m2 laminaat in)
- in toilet en badkamer nieuwe tegelvloer
- nieuwe keuken (met inbouw app: vaatwasser, combi-oven, koelkast etc)
- nieuwe groepen in meterkast
- nieuwe badkamer (douche+tegelen+wastafelmeubel)
- boiler verplaatsen (naar andere ruimte)
- toilet (nieuwe pot + tegelen)
- (alle) muren witten
- afbreken/verkleinen schouw openhaard
- kleine zaken (nieuwe stopcontacten etc)
Mijn vraag is nu wat de handigste volgorde is. In ieder geval wil ik eerst alles eruit halen (schouw open haard, oude keuken, oude douche, oude toilet). Zorg natuurlijk wel dat een toilet en wastafel beschikbaar blijven voor het klusteam.
Maar kan ik nu beter eerst alle muren witten, daarna vloer, dan keuken en badkamer? Of als allereerste de nieuwe groepen in de meterkast?
Hoor graag welke volgorde jullie aanraden!
Heb op Google gezocht, maar een stappenplan daar is eerst de aannemer, dan vergunning etc, maar dit is al een stap verder.
Alvast bedankt!
Coach