Slot vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn nieuwe huis zitten 2 deuren waar deze sloten op zitten (voorraadkast en meterkast):

slot-1.jpg

Ik zou gaag deze sluiting willen vervangen omdat ie soms niet goed werkt (sluit niet direct) en ik vind het ook niet mooi. Het lijkt min of meer een geheel met dedeur, dus ik vraag me af of deze sluiting te vervangen is en door wat voor sluiting.

Nee, het is een houten deur (standaard huurwoningdeur uit 1983), maar ik ben helemaal niet zo'n handige doe-het-zelver. Ik ben dus niet in staat om moeilijke kunsten uit te halen om een ander slot passend te maken.

Ik kan me door de foto geen beeld vormen. Kan je een foto van iets meer afstand nemen ?

En zitten er schroeven in de kopse kant van de deur ?

Het lijkt alsof er op de kopse kant een schroef zit (bij de rode pijl), maar deze deur is volgens mij ooit over geschilderd en het is niet goed te zien.

Hier nog wat foto's ter verduidelijking:
slot-2.jpg

Hier valt het slot in:
slot-3.jpg

Sorry, maar ik begrijp niet helemaal wat je niet mooi vindt. Het slotplaatje? Of het deel dat je niet ziet als de deur dicht is?
Het kozijn is naar mijn smaak eerder aan de beurt voor een make-over.

Ik vrees dat dergelijke deuren niet zonder geweld gedemonteerd kunnen worden. Je krijgt ze denk ik niet meer mooi.

Misschien is het handiger om op een tweedehands-site twee identieke te kopen. Volgens mij zijn die deuren niet heel bijzonder en gemakkelijk voor niet al te veel geld te krijgen.

Hallo,

Ik zou het slot eerst proberen goed gangbaar te krijgen met verwijderd, dat is een speciale slotspray. Gebruik geen gewone kruipolie omdat dit vet is en dat is nu juist funest voor sloten.

Het betreft hier een speciaal model van lips en is alleen uitwisselbaar door eenzelfde type slot. Eventueel past er een nemef uit de 1200 serie in maar dan moet u wel het slot gat groter maken.

Het slot bevind zich achter een kunststof strip die moeilijk tot niet los te krijgen is van de deur zonder beschadigingen. De makkelijkste en gelijk duurste oplossing is om een nieuwe opdekdeur met slot aan te schaffen en deze er in hangen.

Dit past dan gelijk allemaal perfect .

M.v.g.
Evert.

@ Evertg6,
we hebben het hier over een gewoon slot en geen cilinderslot, bij een cilinderslot inderdaad geen kruipolie gebruiken, bij dit slot kan dat geen kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via