Koelprobleem met Liebherr KB 3650 koelkast

Hallo iedereen,
ik heb een jaar of 4 geleden 2 Liebherr toestellen gekocht. Nml een Premium Nofrost vrieskast en een Premium Biofresh koelkast.
Nu merkte ik vorige week dat de temp in de koelkast nogal aan de hoge kant was. Eventjes eea bekeken en merkte dat de wand achter de schuiven flink bevroren was (zelfs de sonde zat in het ijs), koelkast een paar uur laten ontdooien en opgelost dacht ik. Niets was minder waar bovenste gedeelte blijft rond de 8 a 9 graden, in de schuiven 3 a 4 graden. Wat verder zoeken leerde me dat de ventilator geen stroom meer krijgt.
Kan iemand mij vertellen wie of wat deze ventilator aan stuurt evt schema. Als ik hem gewoon onder spanning zet draait hij dus wel.
Voor alle duidelijkheid het betreft:
Type:KB 3650 21G/088
Service nr: 0976136-07
Serie nr: 244336323

Alvast bedankt voor jullie inbreng

Alles kan natuurlijk, maar het kan ook de aansturing zijn van de ventilator. Mijn ervaring is dat het in die sondes zit. Die willen wel eens een verkeerde waarde doorgeven, heb ik zelf ook meegemaakt. Er zijn er twee: eentje in het koel gedeelte en eentje in het bio fresh gedeelte. Ik zou ze allebei vervangen.

Ik moet trouwens zeggen dat Liebherr mij bar en boos tegenvalt qua kwaliteit (en ook service).

Was deze post compleet uit het oog verloren met alle drukte destijds :oops: ...
Hebben idd de 2 sondes vervangen en het probleem was daarmee opgelost.
Verder super tevreden van mijn Liebherr koel/vries kasten.
Bedankt voor de nuttige info

We hebben ook zelfde probleem aan de hand met een Liebherr KB3650. Temperatuur te hoog. Zoals ik hierboven heb gelezen heb ik de 2 sondes vervangen door 2 nieuwe. Nu hebben we het probleem dat in het boifresh gedeelde alles vervriest.
Wat zou hier nu de oorzaak kunnen zijn?

Ik zie het niet zo goed voor me.
Il moet dus terug de kunstofplaat met de ventilator uitbouwen. En dan ook de witte metalen plaat. Op beide zit een sensor en heb ik reeds vernieuwd. Hoe kom ik dan bij de 3de sensor?

17683_sensor_1.gif

Ja en dan zie 4 witte plastic "schroefjes" die kan je een kwartslag draaien om de plaat (verdamper) losser te krijgen.
Achterop deze plaat ( niet te zien ) zit ook een sensor rechtsonderop in een inham geschoven.
Wel voorzichtig doen want in deze plaat loopt het koelgas.
Deze verdamper sensor gaat eigenlijk het vaakst defect omdat deze vaak in ijs zit.

Jij hebt 595 en 175 vervangen , 135 nog niet.

Dit zijn de sensors die bestelt zijn geweest 6942118.
Op de kabel stond volgende Reg NP 7572
Zijn dit de correcte kabels?

Indien kabels gesoldeerd zijn of niet. Hoe kan dat een verschil uitmaken?

17683_temperatuurvoeler_1.jpg

17683_temperatuurvoeler1_1.jpg

Volgens mij gegevens zou je de onderste voeler moeten hebben.

Ik bedoelde als je hem net gesoldeerd hebt dat de sensor dan nog wat warm kon zijn.
Maar als er voelers zijn gemonteerd met een andere waarde dan zal dat het probleem zijn.

Eindelijk na 1 maand de sensor Dinsdag ontvangen. Temperatuurweergave is terug correct nu. Maar probleem nog niet opgelost. Temp ingesteld op 5°. In frigo gedeelte vriest een glas water lichtjes aan. In biofresh kan ik ijsblokjes maken. Alle sensors zijn vervangen volgens de nrs die ik heb ontvangen van jou. Heb de biofresh nu ook op b9 ingesteld, maar blijft aanvriezen. Volgens mij moeten we het probleem ergens anders gaan zoeken. In bijlage foto van het identificatieplaatje. Misschien toch niet de correcte sondes voor dit toestel?
117256_Frigo_01_2.jpg
117256_Frigo_02_1.jpg
117256_Frigo_03_1.jpg
117256_Frigo_04_1.jpg

Gerelateerde klussen

• kluskoning1
  • Keuken
  • 0
  • 110
Reacties
0
Weergaven
110
Keuken
kluskoning1
  • Jan Maalderink
  • Keuken
  • 2
  • 135
Reacties
2
Weergaven
135
Keuken
Jan Maalderink
Reacties
1
Weergaven
175
Keuken
Kaartman
Reacties
5
Weergaven
187
Reacties
14
Weergaven
488
Keuken
Appelflapje

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via