Hoi,
binnenkort wordt mijn tuikamer geleverd. tuinkamer bestaat uit Polycarbonaat (dak), aluminium (zijwanden) en schuifwand uit glazen.
het is niet alleen een tuinkamer maar ook een speelkamer voor mijn kind.
daardoor wil ik graag de vloer isoleren zodat hij minder koud krijgt. kamer zal verwarmen worden door 2 terrasheaters.
de fundering ga ik schroeffundering gebruiken, totaal zal 6x schroeffundering komen (3x in de lengte van 5m50) daarboven komen de hardhout balken/regels.
boven de hardhout komen de regels/balken (Douglas Hout) in de diepte van 4m.
de balk ligt 30cm ver van elkaar. tussen de balken komen nog piketten qua 60cm diep, zodat de balk verstevigd wordt.
onder de balken komt een dampwerende folie en tussen komt een glaswol isolatie.
boven de balken komt een OSB/underlayment plaat en daarna PVC laminaat.
mijn vraag is.
1. is Douglashout geschikt voor dit? de reden dat ik Douglas hout kies, heeft te maken dat geimpregneerd hout kan/is slecht voor gezondheid.dat heb ik ergens op internet gelezen.
2. welke osb/underplayment is hier geschikt voor zijn?
3. heb ik hier genoeg ventilatie? krijg ik probleem met schimmel?
alvast bedankt!
binnenkort wordt mijn tuikamer geleverd. tuinkamer bestaat uit Polycarbonaat (dak), aluminium (zijwanden) en schuifwand uit glazen.
het is niet alleen een tuinkamer maar ook een speelkamer voor mijn kind.
daardoor wil ik graag de vloer isoleren zodat hij minder koud krijgt. kamer zal verwarmen worden door 2 terrasheaters.
de fundering ga ik schroeffundering gebruiken, totaal zal 6x schroeffundering komen (3x in de lengte van 5m50) daarboven komen de hardhout balken/regels.
boven de hardhout komen de regels/balken (Douglas Hout) in de diepte van 4m.
de balk ligt 30cm ver van elkaar. tussen de balken komen nog piketten qua 60cm diep, zodat de balk verstevigd wordt.
onder de balken komt een dampwerende folie en tussen komt een glaswol isolatie.
boven de balken komt een OSB/underlayment plaat en daarna PVC laminaat.
mijn vraag is.
1. is Douglashout geschikt voor dit? de reden dat ik Douglas hout kies, heeft te maken dat geimpregneerd hout kan/is slecht voor gezondheid.dat heb ik ergens op internet gelezen.
2. welke osb/underplayment is hier geschikt voor zijn?
3. heb ik hier genoeg ventilatie? krijg ik probleem met schimmel?
alvast bedankt!