Hoe afvoer bad aan te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Reeds lange tijd lees ik dit forum en heb ik al heel veel geleerd, nu ben ik begonnen met de badkamerenovatie: alles eruit en in de kerstvakantie en januari weer opbouwen.

Ik heb bijna de hele badkamer gestript en nu kwam ik de badafvoer tegen. Tijdens het slopen van het bad zat er water onder. Zo ziet de afvoer van het bad er uit (er stond een bad en we gaan er weer een bad plaatsen).

Overzichtsfoto:
bad-1.jpg

Detailfoto:
bad-2.jpg

Mijn vraag is: deze afvoer is van ijzer en 3 cm doorsnee. Hoe sluit ik die goed en lekdicht aan op afvoer van bad? Zoals jullie kunnen zien is de bovenkant niet mooi rond meer...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

3 cm doorsnede is erg klein om een bad (fatsoenlijk) op aan te sluiten. 4 cm, liever 5 cm is toch wel nodig!

Het ziet er uit als een gedeelte van een douche- of schrobputje, waarbij het dekseltje verwijderd is. Ik denk dat er daaronder nog een dikkere pijp zit, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

Maar misschien kan Jacovrie hier iets mee?

Je zou bijna denken dat het putje er ooit is uitgesloopt en dat het afvoerbuisje is blijven zitten (32 mm)
Misschien kun je door met een lampje in de buis te schijnen kijken of er een grotere diameter onder zit.
Misschien kun je de beton iets verder uithakken zo dat er wat meer ruimte komt en dat buisje er uit kunt halen?

De eerste foto geeft de indruk, dat de toiletafvoer op een standleiding uitkomt, die weggewerkt is in die stenen(?) koof.

Onder de vloer ergens komt denk ik de leiding van het putje uit op die standleiding, maar de vraag is: wat loopt daaronder?

Wat zit daar? Een andere etage? Zoja, van jezelf of van een bewoner eronder? Of een kruipruimte?

Gaat er dus om of je daarbij kunt komen, en wat je daar dan aantreft...

Ik wou even laten weten hoe ik het heb opgelost:
Ik heb de koof opengemaakt en op de standleiding een klemzadelmof geplaatst met diameter 5cm, met een 5cm buis tot de badsifon (die is 4 cm).
Hier wat foto's:
afvoer-1.jpg

opengemaakte koof
afvoer-2.jpg

Met gatenzaag een gat gezaagd van 5,4 cm (iets groter dan diameter afvoer, dan blijft niets hangen en randen glad afgeschuurd
afvoer-3.jpg

Zadelklem met Bison prof. superfix vast gemaakt. Bij een speciaalzaak hebben ze me geadviseerd om deze te gebruiken i.p.v. pvc lijm, omdat de zadelmof op een net iets bredere buis dan 110 mm moest.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via