Ik vertel: Om maar even met Dhr. J.C. Cruijff te spreken: "Elk voordeel heb z'n nadeel" > Jammer dat u dit product niet in de praktijk kent.
"DE PRAKTIJK IS ALTIJD DE BESTE LEERMEESTER, IK NIET" zo sprak mijn schilderleraar 39 jaar geleden. Dit is ook het verschil tussen adviseren en appliceren, ofwel tussen zeggen en doen.
Dit klinkt misschien belerend maar het is niet anders. Wij horen als schilders vaak meningen die op papieren informatie zijn gestoelt en vooral van " horen zeggen van de buurman en vrienden ", terwijl de praktijk anders uitwerkt. Schilderen is een vak wat je net als rijden na het halen van je rijbewijs in de praktijk moet leren.
Zoals ik al schreef kan de fabrikant heel enthousiast doen over zijn producten, maar de schilder is diegene die het product op juiste waarde kan schatten. In een lab sta je lekker droog ( geen regen ) achter het glas ( geen wind ) en bij de CV ( gelijkmatige prettige werktemperatuur).
Nu weet ik dat dit product tot stand is gekomen in zeer nauwe samenwerking met de praktijkschilder. (!)
Niet getreurd voor de DHZ-er! Deze producten verschuiven zich vanzelf naar deze marktsector.
Hr. Juwel 125> thixoptrope producten bevatten een hoger pigment en vulstofpercentage en een uitstekende hechting. Als dit product niet goed hecht, kunt u het zeker geen 3 jaar laten overstaan alvorens af te lakken, wat denkt u zelf?
Dit merkt u als u dergelijke producten gaat schuren. De ondergrond zal minder snel blank worden, de kantendekking ( op afgeronde kanten althans ) is beter waaruit u dus kunt concluderen dat het met de hechting wel goed zit.
Het product verdunnen is falikant fout: u haalt daarmee de eigenschappen van deze verfsoort onderuit door het percentage vaste stoffen verhoudingsgewijs weer omlaag te halen. Thixotrope producten ( misschien ook als praktijk advies voor in de winkel en voor Hr. Juwel125 )
verdunt u dus niet). U roert ze wel zeer goed op voor gebruik.
Ter info: thixotrope producten smeren zeer gelijkmatig uit, hebben een goede vloei en
uitstekende hechting mits u de voorschriften voor ondergrondbehandeling in acht neemt. Ze spatten trouwens ook een stuk minder.