Dubbele stekker

Hallo,

Ik zoek een dubbele stekker zoals op de foto:
115312_Dubbel_stekker_1.jpg

Je krijgt deze alleen online zover ik kan zien en dan ben je meer kwijt aan verzendkosten als de stekker kost.
Weet iemand waar die zo te krijgen in bv Gamma, Karwei
of andere winkels? Het moet een dubbele stekker zijn en dus geen stekkerdoos.

Groeten
Henk

Dit heeft veel weg van de vroegere "3-weg stekkers" (zo ken ik ze, wiki noemt het verdeelstekker), die destijds verboden werden omdat ze levensgevaarlijk waren. Brandgevaar en aanrakingsgevaar.

Daarvoor in de plaats zijn de (door jou niet gewenste) stekkerblokken met snoer gekomen. Die zijn ook niet altijd even veilig, vooral het gevaar van overbelasting ligt altijd op de loer.

Of deze dubbele stekkers al of niet in Nederland toegestaan zijn weet ik niet, maar het zou kunnen zijn dat, zelfs als deze wél mogen, de bouwmarkten ze om bovengenoemde reden niet graag in het assortiment nemen.

Mijn ervaring is overigens dat sommige niet makkelijk verkrijgbare elektra onderdelen, zoals zelf aan te zetten stekkers voor tweelingsnoeren (die platte stekkertjes), vaak bij een ijzerhandel of een marktkraam te koop zijn. Daar zou je dus eens kunnen kijken. :wink:

Bij de getoonde verdeler is het niet mogelijk om een (euro) stekker er scheef in te steken. Dat was destijds de reden om de oude bakelieten verdelers te verbieden.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via