Dag allen,
Hier vind ik vast antwoorden op mijn waarschijnlijk simpele vraag.
Gisteren probeerde ik enkele kleine gaten te boren in ons plafond, met als doel het ophangen van een lamp. Aangezien ik nu op dit forum beland ben wil dat zeggen dat het niet gelukt is...
Met een 6mm steenboor was er geen doorkomen aan, ben enkele mm's diep gekomen maar dat was dan ook de gips-/spacwerk laag.
Het lijkt me sterk dat ik op de wapening aan het boren was, want het overkwam mij op meerdere plaatsen en nieteens diep. Onlangs ook in de slaapkampers, echter kon ik het daar omzeilen door de lampen aan de contactdoos te bevestigen... die vlieger gaat beneden helaas niet op.
Ik neem aan dat ik in (gehard) beton zit te wroeten nu?
Volsta ik met de aanschaf van enkele goede betonboortjes?
Of heb ik een zogenoemde boorhamer nodig?
Ik heb thuis een vrij stevige elektrische (klop)boormachine.
Tips/adviezen zijn welkom.
De vrouw is namelijk pas tevreden zodra de lamp hangt... :)
Hier vind ik vast antwoorden op mijn waarschijnlijk simpele vraag.

Gisteren probeerde ik enkele kleine gaten te boren in ons plafond, met als doel het ophangen van een lamp. Aangezien ik nu op dit forum beland ben wil dat zeggen dat het niet gelukt is...
Met een 6mm steenboor was er geen doorkomen aan, ben enkele mm's diep gekomen maar dat was dan ook de gips-/spacwerk laag.
Het lijkt me sterk dat ik op de wapening aan het boren was, want het overkwam mij op meerdere plaatsen en nieteens diep. Onlangs ook in de slaapkampers, echter kon ik het daar omzeilen door de lampen aan de contactdoos te bevestigen... die vlieger gaat beneden helaas niet op.
Ik neem aan dat ik in (gehard) beton zit te wroeten nu?
Volsta ik met de aanschaf van enkele goede betonboortjes?
Of heb ik een zogenoemde boorhamer nodig?
Ik heb thuis een vrij stevige elektrische (klop)boormachine.
Tips/adviezen zijn welkom.
De vrouw is namelijk pas tevreden zodra de lamp hangt... :)