Ik lees dat MDF goed ontvet moet worden, dan geschuurd en daarna gegrond.
Dat ontvetten, moet dat met thinner, of kan het ook met wasbenzine of terpentine?
Dat ontvetten, moet dat met thinner, of kan het ook met wasbenzine of terpentine?
Waar lees je dat? Ik ontvet het nooit, ik schuur het wel en dan kan ik het zo lakken.Thehog schreef:Ik lees dat MDF goed ontvet moet worden, dan geschuurd en daarna gegrond.
Hiermee geef je alleen maar aan dat je niet de eigenschappen van thinner kent.Ontvetten met een oplosmiddel zal niet zo lekker gaan. Het mdf zuigt de vette rommel dan zo op.
Kees61 schreef:Waar lees je dat? Ik ontvet het nooit, ik schuur het wel en dan kan ik het zo lakken.
Wel deskundige klusidee Kees, ik denk dat ik meer vierkante meters heb gespoten dan jij en ik heb mdf nog nooit hoeven ontvetten. Misschien gebruik ik wel een wonderlijk soort lak dat er geen last van heeft.Klusidee Kees schreef:Het is erg jammer wanneer een niet-deskundige met één zinnetje dergelijke adviezen onderuit haalt. Jammer voor het forum, maar vooral voor de forumbezoekers, die een vakkundig advies nodig hebben!
Kijk daar draait het om, goede opmerking !!degelijke resultaatgerichte oplossingen voor de dh-zelvers!
Dank je wel Hans!H@ns schreef:Ik durf hier toch even mijn nek uit te steken voor Kees61.
Het opzetten valt met thinner wel mee en je schuurt het toch pas na het ontvetten, dus de opgezette vezels schuur je er vanzelf af.Ketelman schreef:En het opzetten waar je het over hebt komt dat omdat het niet snel vervliegt en dus in de plaat dreigt te trekken?
Ketelman schreef:Ja ok, als je in productie dat steeds moet doen kost het tijd.
En het opzetten waar je het over hebt komt dat omdat het niet snel vervliegt en dus in de plaat dreigt te trekken?
(nee ik wil geen topic kapen maar ben gewoon geintresseerd)
Er zit helemaal geen parafine tussen de vezeltjes!!Als het middel niet snel genoeg vervliegt lost het het parafine tussen de vezels ook op en laten de vezels deels los.