Goedenavond, na wat intensief googelen kwam ik steeds terug op het forum van klusidee. Helaas niet helemaal het antwoord kunnen vinden vandaar dat ik heb geregistreerd en nu mijn eigen topic kan maken :)
Ik heb een oude woning en momenteel is de toilet aan de beurt. Het duoblok wil ik vervangen door een hangende toilet met geberit reservoir. Dit betekent natuurlijk dat de afvoer naar achter moet. Hierbij mijn probleem:
Dit is de kelder (en dus de onderkant toilet)
En dit de bovenkant:
Aan de bovenkant zit nog iets van een loden flap o.i.d.
In eerste instantie zou ik een stuk vloer weghakken om een verloop van geberit erin te plaatsen (platte schuifmof). Hier ben ik a: niet wild van en b: dit past niet doordat de afvoerbuis nogsteeds te hoog uitkomt.
Het liefst zou ik de afvoer in het geheel naar achter hakken maar ik weet niet wat ik met de huidige situatie aanmoet. Waar de afvoer het huis binnenkomt (gres of gietijzer???) heb ik +/- 5cm rechte buis waar ik hem zou kunnen afzagen/slijpen, zou dit genoeg zijn voor een krimpmof?
En hoe weet ik wat voor materiaal het is?
Of wellicht kan ik iets anders proberen??
Ik heb een oude woning en momenteel is de toilet aan de beurt. Het duoblok wil ik vervangen door een hangende toilet met geberit reservoir. Dit betekent natuurlijk dat de afvoer naar achter moet. Hierbij mijn probleem:
Dit is de kelder (en dus de onderkant toilet)
![98279_IMAG1211_2.jpg](https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/98279_IMAG1211_2.jpg)
En dit de bovenkant:
![98279_IMAG1206_1.jpg](https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/98279_IMAG1206_1.jpg)
Aan de bovenkant zit nog iets van een loden flap o.i.d.
In eerste instantie zou ik een stuk vloer weghakken om een verloop van geberit erin te plaatsen (platte schuifmof). Hier ben ik a: niet wild van en b: dit past niet doordat de afvoerbuis nogsteeds te hoog uitkomt.
Het liefst zou ik de afvoer in het geheel naar achter hakken maar ik weet niet wat ik met de huidige situatie aanmoet. Waar de afvoer het huis binnenkomt (gres of gietijzer???) heb ik +/- 5cm rechte buis waar ik hem zou kunnen afzagen/slijpen, zou dit genoeg zijn voor een krimpmof?
En hoe weet ik wat voor materiaal het is?
Of wellicht kan ik iets anders proberen??